نمایش آثار زرین کلک در موزه هنرهای معاصر

6 فیلم از نورالدین زرین کلک در هفته فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روز سه شنبه 1 تیرماه ساعت 5 بعدازظهر در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در دومین روز از نمایش منتخبی از فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روز سه شنبه اول تیرماه ساعت ۵ بعدازظهر، فیلم‌های «زمین بازی بابوش» (۱۳۵۰)، «چشم تنگ دنیادار» (۱۳۶۱)، «امیر حمزه» (۱۳۵۶)، «دنیای دیوانه دیوانه دیوانه» (۱۳۵۴)، «تداعی» (۱۳۵۲) و «اتل متل توتوله» (۱۳۵۲) از نورالدین زرین کلک درسالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

نورالدین زرین کلک متولد ۱۳۱۶ و از نسلی است که هنر مدرن را در دهه‌های سی، چهل و پنجاه شمسی رقم زدند و شکل دادند. نورالدین زرین کلک، برای جامعه انیمیشن ایران نیازی به معرفی ندارد. زندگی هنری، عنوان آثار، انواع فعالیت‌های او در حیطه نقاشی، تصویرسازی، کاریکاتور، گرافیک و البته انیمیشن بر جامعه هنری پوشیده نیست وسال‌ها همکاری و عضویت و ریاستش در هیات مدیره آسیفای بین المللی و عنوان «پدر انیمیشن ایران» اورا از معرفی بی‌نیاز می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم‌های کانون به صورت رایگان و آزاد، تا روز۱۰ تیرماه (ساعت ۵ بعداز ظهر) به غیر از جمعه ۴ و دوشنبه ۷ تیرماه به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.
503502

کد خبر: 654649

وب گردی

وب گردی