بازگشت ایران به جایگاه  خود در بازار جهانی نفت

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران گفت: تولید و صادرات نفت ما پس از برجام افزایش یافته و مشتریان قدیمی ایران نیز مجددا خریدار نفت ایران شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی، حمیدرضا صالحی نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران، با بیان این که تحلیلها و پیش بینی ها نشان می‌دهد که قیمت نفت می‌تواند به مرز ٦٠ دلار در هر بشکه نیز نزدیک شود، گفت: سرمایه گذاریها در صنعت نفت افزایش یافته و تولید نفت گران قیمت نیز متوقف شده است که این موارد موجب بالا رفتن اندک قیمتها شده است، البته پیش بینی می‌شود این فرآوره در آینده نیز با تغییرات قیمتی مواجه شود و حتی نرخ آن در بازارهای جهانی به مرز ٥٥ تا ٦٠ دلار در هر بشکه نزدیک شود، اما نباید انتظار داشت که قیمت نفت همانند سالهای گذشته سیر صعودی داشته باشد.

وی، ایران را یکی از بازیگران اصلی و قدیمی بازار جهانی نفت دانست و افزود: تولید و صادرات نفت ما پس از برجام افزایش یافته و مشتریان قدیمی ایران نیز دوباره خریدار نفت ایران شده‌اند، این عوامل بیانگر آن است که ایران امروز به جایگاه اصلی خود در بازار جهانی نفت بازگشته است.

صالحی با بیان این که افزایش تولید و صادرات نفت فرصت بسیار مناسبی برای افزایش سرمایه گذاریها در ایران ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ایران باید از این فرصت استفاده کرده و با بهره‌برداری هرچه بیشتر از میدانهای مشترک و افزایش سرمایه گذاریها در صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، توسعه این صنعت را شتاب بخشد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: امروز و در شرایط ایجاد شده در فضای پساتحریم، شرکتها و برندهای بزرگ خارجی در کنار بخش خصوصی داخلی می‌توانند به پیشرفت صنعت نفت ایران کمک کنند.

601/401

کد خبر: 654794

وب گردی

وب گردی