آزمایش خون ساده می‌تواند احتمال ابتلا به حمله قلبی را پیش بینی کند

دانشمندان موسسه ملی قلب و ریه امپریال کالج لندن بر این باورند که یک آزمایش خون ساده می‌تواند به مردم در مورد احتمال ابتلا به حمله قلبی در پنج سال آینده هشدار دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محققان دریافته‌اند که سطوح بالای پادتن‌ها یا همان مولکول‌هایی که توسط سیستم ایمنی بدن تولید می‌شوند، با خطر کمتر مشکلات قلبی مرتبط هستند.

تلگراف نوشت: در حال حاضر پزشکان از اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، تاریخچه پزشکی، سطوح کلسترول و فشار خون برای محاسبه خطر مشکلات قلبی در آینده استفاده می‌کنند.

اما آزمایش جدید به بررسی سطوح پادتن‌های محافظتی IgG می‌پردازد که بنظر می‌رسد از بدن در برابر حمله قلبی حتی در زمان بالا بودن کلسترول و فشار خون، حفاظت می‌کند.

افراد دارای بالاترین سطح پادتن از 58 درصد خطر پایینتر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب یا حمله قلبی بودند و 38 درصد کمتر احتمال داشت طی دوره آزمایشی پنج ساله به سکته یا سایر بیماری‌های قلبی دچار شوند.

محققان امیدوارند بتوانند از یافته‌های جدید برای بررسی عواملی استفاده کنند که باعث می‌شوند برخی افراد از سیستم‌ ایمنی قوی‌تر برای حفظ آنها در برابر بیماری‌های قلبی برخوردار باشند. آن‌ها همچنین امیدوارند بتوانند راههایی را برای تقویت سیستم ایمنی به منظور کمک به حفظ افراد در برابر بیماری‌های قلبی شناسایی کنند.

سنجش IgG ساده و ارزان است، از این رو دانشمندان می‌گویند که یافته‌های آن‌ها ممکن است در آینده بتواند به پزشکان در تعیین دقیق‌تر خطر ابتلا به سکته قلبی در افراد کمک کند.

این بدان معنی است که افرادی که در حال حاضر از استاتین‌ها و مسدود کننده‌های بتا استفاده می‌کنند، دیگر نیازی به آن‌ها نخواهند داشت زیرا سیستم ایمنی آن‌ها به قدری قوی خواهد بود که از آن‌ها بدون نیاز به کمک محافظت خواهد کرد.

پادتن IgG یکی از فراوان‌ترین انواع پادتن بوده و در مایعات بدن وجود دارد. این ماده مسئول حفاظت از بدن در برابر عفونت‌های باکتریایی و ویروسی است.

محققان در این تحقیق بیش از 1700 نفر را بررسی کردند که در معرض ابتلا به مشکلات قلبی بودند. طی دوره زمانی 5.5 ساله، 470 نفر به حمله یا سکته قلبی مبتلا شدند و مقایسه آن‌ها با 1283 نفر گروه کنترل نشان داد که کمترین میزان پادتن با بالاترین میزان خطر حمله قلبی مرتبط بود.

این تحقیق در مجله EbioMedicine منتشر شده است.

20104

کد خبر: 654817

وب گردی

وب گردی