تلاش دانشگاه پیام‌نور برای حل مشکل اعضای هیات علمی پیمانی مشروط

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نورگفت: این دانشگاه با تشکیل کارگروهی بر حسب نظر هیات رئیسه در حوزه معاونت آموزشی، وضعیت پرونده اعضای هیات علمی پیمانی مشروط را هر هفته بررسی می‌کند و تاکنون تعداد قابل توجهی از این افراد برای مصاحبه و بررسی پرونده علمی دعوت شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور، دکتر ابولفضل فراهانی ضمن بیان این مطلب و با اشاره به اینکه پرونده علمی 60 درصد این افراد مورد بررسی و در فرایند مصاحبه علمی قرار گرفته افزود: پرونده کسانی که امتیاز لازم را کسب نمایند در دستور کار بررسی هیات جذب قرار می گیرد.

او با عنوان اینکه وضعیت دستیاری و پیمانی مشروط در فرهنگ اداری و استخدامی کشور شناخته شده نبوده و وزارت علوم نیز استخدام این افراد را به رسمیت نمی شناسد، گفت: اعضایی که به این صورت به استخدام دانشگاه درآمده اند، در فراخوان جذب عضو علمی شرکت نکرده اند،شرط معدل سنوات تحصیل آنها مورد قبول نیست و یا از دانشگاه های کم اعتبار فارغ التحصیل شده اند که موردتایید دفتر نظارت وزارت علوم نیست.

تلاش موثر ریاست دانشگاه برای حل مشکل اعضای هیات علمی پیمانی مشروط

فراهانی با اشاره به تلاش دلسوزانه و موثر ریاست دانشگاه برای حل مشکل اعضای هیات علمی پیمانی مشروط تصریح کرد: فرصت های اجتماعی و شغلی از دست رفته این دسته از اعضای هیات علمی مورد توجه است و سعی خواهد شد این دسته همکاران نیز کوشش نمایند به معیارهای مورد نظر دست یابند.

تعدیل نیروی علمی در کار نیست

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با تاکید بر اینکه تعدیل نیروی علمی مد نظر دانشگاه نیست، گفت:هدف رئیس و هیات رئیسه دانشگاه، تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی بر اساس معیارهای تعریف شده و قابل قبول وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا رسیدن به وضعیت رسمی قطعی است.

دکتر فراهانی بر لزوم به کارگیری موثر اعضای هیات علمی تاکید کرد و گفت: تلاش دانشگاه برای جایابی اعضای هیات علمی در مکان هایی است که ساعات موظفی ایشان تکمیل شود، دانشجوی شاغل به تحصیل باشد، نیاز به جذب عضو علمی باشد و منشاء خدمات موثرتر باشند.

او در مورد پیشینه جذب اعضای هیات علمی مشروط و دستیاران گفت: دانشگاه پیام نور از سال 1385 به دستور ریاست وقت، اقدام به جذب اعضای هیات علمی به صورت دستیار پیمانی مشروط و قراردادی نموده که بخشی طی سنوات گذشته توانسته اند به پیمانی قطعی تبدیل وضع شوند.

تشکیل کارگروهی برای رفع مشکل اعضای هیات علمی که فاقد ماموریت تحصیل هستند

او درخصوص اعضای هیات علمی که دانشجوی دکترا هستند، گفت: دانشگاه پیام نور بعد از جذب تعداد قابل توجهی از اعضای هیات علمی در سنوات گذشته به صورت مربی، در جهت ارتقای این دسته افراد اقدام کرد و به اهتمام دانشگاه و اعضای هیات علمی، حدود 700 نفر در دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاههای دولتی و غیر دولتی در مقطع دکترا شاغل به تحصیل شدند.

دکتر فراهانی با عنوان اینکه این اقدام در جهت ترمیم هرم هیات علمی دانشگاه، اقدام بایسته و لازمی است، گفت: این روند باید تقویت شده و استمرار یابد.

او یکی از مشکلات عمده این دسته از اعضای هیات علمی را اشتغال به تحصیل بدون داشتن ماموریت تحصیلی دانست و گفت: این اتفاق عمدتا مربوط به سنوات 85 لغایت 92 است و از آنجا که اشتغال و تحصیل اعضای هیات علمی به صورت تمام وقت است، اشتغال تحصیل بدون ماموریت تحصیلی وجاهت قانونی نداشته و این الزام قانونی طی دو دهه گذشته برای همه دانشگاه ها در نظر گرفته شده است نه اینکه صرفا خواست دانشگاه پیام نور و زمان فعلی بوده باشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور، حل این مشکل را یکی از دغدغه های هیات رئیسه دانست و گفت: برای برون رفت از این مشکل، گارگروهی از سوی این هیات برای بررسی و ارائه راهکار تشکیل شد. مسئولیت این کارگروه بر عهده معاونت آموزشی است و معاونت اداری، مالی و عمرانی ، دبیر هیات جذب، دفتر حقوقی، دبیر هیات ممیزه و مدیرکل امور اداری عضو این کارگروه هستند.

او افزود: تاکنون در این کارگروه بیش از 210 پرونده بررسی جزئی و تصمیم گیری شده و تا پایان هفته جاری در مورد قریب دو سوم این افراد تصمیم گیری نهایی می شود و سعی خواهیم کرد کارگروه قبل از تعطیلات تابستان بتواند کل پرونده ها را بررسی نماید. اولویت با کسانی است که در مقطع دکتری فارغ التحصیل شده اند و امکان ارتقای آنها به مرتبه بالاتر وجود دارد.

20104

کد خبر: 654855

وب گردی

وب گردی