کودک نابینای دهدزی توسط وزیر بهداشت معاینه شد

کودک نابینای دهدزی در سفر اخیر وزیر بهداشت به ایذه و بعد از انتشار خبر مشکلات او و خانواده‌اش در رسانه‌ها، مقدمات انتقالش به تهران توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فراهم و توسط وزیر بهداشت معاینه شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر سیدحسن هاشمی بعد از معاینه و بررسی پرونده کودک نابینای دهدزی افزود: عمل جراحی برای این کودک تاثیری بر بهبود بینا‌یی‌اش ندارد و پیوند چشم به طور کامل امکان‌پذیر نیست. متاسفانه برای این کودک اقدامی به غیر از عمل زیبایی نمی‌توان انجام داد زیرا چشم این کودک در دوران جنینی تشکیل نشده است.

وزیر بهداشت با بیان این‌که عدم تشکیل بخش‌هایی از چشم این کودک باید بررسی شود که آیا علت مشکل مصرف دارو در دوران بارداری بوده است یا عوامل ژنتیکی و یا این‌که در نسل‌های قبلی مشکلاتی وجود داشته است، افزود: به هرحال آنچه که مهم است دوستانی هستند که برای کمک به این کودک تلاش کرده‌اند و حتی بخش‌های درمانی و رسانه‌ها نیز همراهی کردند ولی متاسفانه در دنیا فعلا برای این موارد هیچ راه حل درمانی وجود ندارد.

او ادامه داد: ضرورت دارد جراحی کیست روی چشم این کودک انجام شود، چون اندازه کیست در طول روز یا هفته تغییر می‌کند و روی پوست اثر می‌گذارد و گاهی اوقات هم ممکن است خود به خود سوراخ شود و عفونت ایجاد کند.

هاشمی گفت: البته این عمل آن‌قدر اورژانس نیست ولی بهتر است طی هفته‌های آینده این عمل انجام شود.

20106

کد خبر: 654892

وب گردی

وب گردی