پرونده تجاوز 4 مرد افغان به توریست فرانسوی به کجا رسید؟

محاکمه 2 جوان افغان به جرم تعرض به دختر دانشجوی فرانسوی صبح دیروز با حضور نماینده حقوقی سفارت فرانسه که وکیل دختر فرانسوی است، پشت درهای بسته دادگاه کیفری تهران آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، چهار جوان افغان در یک شب بارانی به دختر فرانسوی که به آنها پناه آورده بود وحشیانه تعرض کرده بودند که دو نفر از آنان توانستند پس از این واقعه به افغانستان فرار کنند و دو متهم دستگیر شده صبح دیروز از زندان به دادگاه انتقال یافتند تا محاکمه شوند.
براساس گزارش پلیس شامگاه 28 شهریور ماه سال گذشته در منطقه کوهستانی فرحزاد این چهار مهاجر غیرمجاز در یکی از باغ‌ها دختر فرانسوی را که به عنوان توریست به ایران آمده بود مورد تعرض قرار داده بودند که دختر فرانسوی پس از رهایی از چنگ متجاوزان با کمک یک جوان افغان دیگر به نزدیکترین کلانتری در منطقه رفته و ماجرای این اقدام وحشیانه مهاجمان را شرح داده است. این دختر درباره ماجرای تلخی که برسرش آمده بود به پلیس گفت: دانشجوی رشته جامعه شناسی و مردم شناسی دانشگاهی در پاریس هستم که با دیدن مناطق کوهستانی ایران در اینترنت شیفته این مناطق زیبا شدم و تصمیم گرفتم برای تماشای زیبایی‌های دشت و کوهسار ایران به این کشور سفر کنم تا اینکه از طریق ارمنستان وارد ایران شدم و به تهران سفر کردم. آن روز عصر در حال کوهنوردی در منطقه فرحزاد بودم که هوا طوفانی شد و باران شدیدی شروع به باریدن کرد.
هوا رو به تاریکی می‌رفت و من که خسته شده بودم نمی‌دانستم به کجا پناه ببرم تا باران و طوفان قطع شود و بتوانم وسیله‌ای برای بازگشت به شهر پیدا کنم. در این گیرو دار با چهار جوان روبه رو شدم که افغان بودند آنها برای استراحت مرا به باغی در کوهپایه دعوت کردند که به ناچار پذیرفتم، وقتی به باغ رسیدیم آنها ابتدا از من پذیرایی کردند و رفتار خوبی از خود نشان دادند.
نیم ساعت بعد که باران بند آمد خواستم وسیله‌ای پیدا کنم و به شهر برگردم که در این میان مردی به نام سبحان که در باغ سکونت داشت با اشاره به من فهماند که دیروقت است و اگر به کوه بروم طعمه گرگ‌ها می‌شوم و خواست که شب را نزد آنان بمانم.
من هم پذیرفتم و سبحان - مرد افغان- برای انجام کاری از باغ بیرون رفت و ساعاتی بعد همین که خواستم در جای خلوتی بخوابم 4 جوان افغان با توسل به زور از من خواستند که تسلیم نیت شومشان شوم.
وقتی مقاومت کردم یکی از آنها با حمله ناگهانی دست و پایم را گرفت و سپس آنها با تهدید و ارعاب به من تعرض کردند.
هرگز تصور نمی‌کردم آنان مرا مورد آزار و اذیت قرار بدهند، چرا که قبلاً هم برای کوهنوردی به کوه‌های کردستان و قفقاز رفته و میهمان کوه‌نشینان مهربان بوده‌ام یا شبی را در آلونک یک چوپان گذرانده‌ام اما چنین اتفاق شومی برایم نیفتاده است.
وقتی سبحان سر رسید و متوجه شد چه بلایی بر سرم آمده است مرا سوار موتورسیکلت کرد تا به‌ شهر برسم و راهنمایی‌ام کرد شکایت کنم.
با اظهارات این دانشجوی 23 ساله فرانسوی، مأموران ابتدا دونفر از متهمان را که در مسیر کوهستانی مخفی شده بودند به نام غلام و حکیم دستگیر کردند و دو نفر دیگر از متجاوزان پا به فرار گذاشته بودند که وقتی قصد خروج از مرز تایباد را داشتند، یکی از آنان دستگیر شد اما دیگری توانست از مرز خارج شود و به افغانستان بگریزد. جوان افغان دستگیر شده هم که در بازداشتگاه مرز تایباد زندانی بود توانست پا به فرار بگذارد و او هم به افغانستان بگریزد.
صبح دیروز محاکمه دو نفر از متجاوزان با حضور وکلایشان و وکیل مدافع دختر فرانسوی در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان آغاز شد که به خاطر عمل منافی عفت متهمان این محاکمه پشت درهای بسته انجام گرفت. حسین اصغرزاده رئیس دادگاه کیفری درباره محاکمه متهمان به گفت: قبلاَ در مرحله تحقیق از متهمان وقتی بی‌گناهی سبحان برای دادگاه ثابت شد رأی برائت او را صادر کردیم که آزاد شد اما دو متهم دیگر که در بازجویی اولیه به تعرض اعتراف کرده بودند، امروز در دادگاه تعرض را انکار کردند و گفتند ما آن شب در باغ نبودیم. این در حالی است که قبول دارند دختر توریست جوان، شب را نزد آنها گذرانده است. اما شواهد و مدارک قانونی وجود دارد که این دو متهم دستگیر شده با دو متهم فراری دیگر، دختر فرانسوی را مورد تعرض قرار داده‌اند.
قاضی اصغرزاده در پایان گفت: بزودی رأی نهایی متهمان صادر خواهد شد.
حبیب‌الله میرزا حسینی وکیل غلام- یکی از متهمان- گفت: موکل من از ابتدا دخالت در این تعرض را انکار می‌کرد اما بر اساس نظریه پزشکی قانونی و انجام آزمایش DNA روی لباس‌های دختر فرانسوی، جرم او هم محرز شد با این حال من در دادگاه نیز به نظر پزشکی قانونی که حد شرعی زنا را محرز ندانسته استناد کرده و تجاوز از سوی موکلم را رد کردم.

20106

کد خبر: 655087

وب گردی

وب گردی