چرا و چطورهای فرشید مثقالی در موزه هنرهای معاصر

انیمیشن‌های چهارگانه آموزشی چرا و چطور و 6 انیمیشن دیگر از فرشید مثقالی در هفته فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روز پنج شنبه 3 تیرماه ساعت 5 بعدازظهر در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر، در چهارمین روز از نمایش منتخبی از فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روز پنج شنبه ۳ تیرماه ساعت ۵ بعدازظهر، انیمیشن‌های «یک قطره خون، یک قطره نفت» (۱۳۵۹)، «چهارگانه آموزشی چراوچطور: میخ وپیچ، کبریت، لیوان وقلم» (۱۳۶۴)، «شهر خاکستری» (۱۳۵۱)، «آقای هیولا» (۱۳۴۹)، «دو باره نگاه کن» (۱۳۵۳)، «کرم خیلی خیلی خوب» (۱۳۵۲) و «پسر و ساز و پرنده» (۱۳۵۰) از فرشید مثقالی درسالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

فرشید مثقالی، نقاش، گرافیست و انیماتور، متولد ۱۳ تیر ۱۳۲۲ در اصفهان است. وی پس از گذراندن دوره متوسطه به تهران نقل مکان کرده و در رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مشغول به تحصیل می‌شود. او همزمان با تحصیل، فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در زمینه تصویرسازی برای مجلات آغاز می‌کند و طی سال‌های بعد، آثار مطرحی چون «کره اسب سیاه» و «خروس زری، پیرهن پری» را به نمایش می‌گذارد. سپس به عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آمده و به تصویرسازی آثاری ارزشمندی چون «عمو نوروز»، «ماهی سیاه کوچولو»، «جمشیدشاه»، «پسرک چشم آبی»، «آرش کمانگیر» و «افسانه آفرینش در ایران» می‌پردازد، آثاری که در نمایشگاه بین المللی کتاب کودک «بولونیا» و دوسالانه تصویرگری «براتیسلاوا» در چکسلواکی درخشیدند و در سال۱۹۷۴ مهم‌ترین افتخارش را به عنوان اولین و تنها ایرانی دارنده جایزه ارزنده «هانس کریستین اندرسون» به ارمغان آورد.یادآوری می‌شود: علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم‌های کانون به صورت رایگان و آزاد، تا روز۱۰ تیرماه (ساعت ۵ بعداز ظهر) به غیر از جمعه ۴ و دوشنبه ۷ تیرماه به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.

502502

کد خبر: 655166

وب گردی

وب گردی