صوفی: هیچ درخواستی از عارف برای ریاست مرکز پژو هش‌ها  صورت نگرفت

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به مطرح شدن چرایی عدم پذیرش پست ریاست مرکز پژوهش ها از سوی عارف ،گفت: به ریاست رسیدن عارف بر مرکز پژوهش های مجلس گمانه زنی و تمایل اصلاح طلبان و برخی اصولگرایانی است که مصلحت سنجی در این رابطه می کردند اما هیچ درخواستی  از عارف صورت نگرفت.

ایسکانیوز- سارا ابراهیمی: علی صوفی در رابطه با چینش کمیسیون‌های تخصصی مجلس می گوید اصلاح طلبان تلاش زیادی برای به دست آوردن ریاست کمیسیون‌ها داشتند اما موفق به کسب این جایگاه نشدند.

هیچ درخواستی از عارف برای ریاست مرکز پژو هش‌ها صورت نگرفته است

او در رابطه با اینکه چرا عارف تمایلی برای ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس از خود نشان نداد،افزود:عارف نباید علاقه ای برای ریاست این مرکز از خود نشان دهد بلکه باید از او خواسته شود و به طور مشخص حکم از سوی رییس مجلس صادر شود و هیات امنا که متشکل از رئیس مجلس، اعضای هیئت رئیسه مجلس است آن را تصویب کند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه هیچ درخواستی از عارف برای ریاست مرکز پژوهشها نشده است و اینها همه گمانه زنی هایی است که وجود داشت،ادامه داد: به ریاست رسیدن عارف بر مرکز پژوهشهای مجلس تمایل اصلاح طلبان و برخی اصولگرایانی بود که مصلحت سنجی در این رابطه می کردند اما اصل قضیه مبنی بر اینکه آقای لاریجانی از عارف درخواستی داشته باشند تا آنجا که مطلع هستم اتقاق نیافتاده است.

لاریجانی به رویکرد اصلاح طلبانه مردم توجه کند

او در تصریح انتظار اصلاح طلبان از لاریجانی گفت: از آقای لاریجانی انتظار می رود که در درجه اول مطالبات و نگاهی که مردم به مجلس دارند و به نظر رهبران اصلاحات توجه کردند و به لیست رای دادند که او هم در آن قرار داشت توجه کنند، لذا به تمام مطالباتی که مردم به آن لیست رای دادند ،باری بر روی شانه لاریجانی به عنوان رییس مجلس دهم است .

صوفی با بیان اینکه مجلس دهم مجلسی است که مردم با رویکرد تغییر نسبت به مجلس نهم و کنار گذاشته شدن آن برای اینکه مجلس جدیدی بنیان نهاده شود نگاه می کنند،گفت: مردم به 217 نفر از نمایندگان رای ندادند تا شاهد تغییر رویکرد باشند و این پیام باید شنیده شود و همه روسای قوا باید بشنوند که مردم چه می خواهند و نگاه مردم به مجلس و قوه قضاییه و دولت چیست .

این فعال اصلاح طلب افزود: باید به مطالبات مردم پاسخ دهند تا مردم نیز به آنها امیدوارشوند، لذا در صورت عدم پاسخگویی، مردم تصمیم دیگری خواهند گرفت و ممکن است سال آینده اقبالی به آنها نشان ندهند و سازمان رایی که در اختیار نهادهای حاکمیتی از عقبه رای آقای روحانی وجود دارد را از دست بدهند و اوضاع به همان وضعیت سابق که بود، برگردد.

تغییر وقتی تامین کننده نظر مردم است که رویکرد اصلاح طلبانه داشته باشد

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه درست است که آقای لاریجانی اصولگرا است اما پیام مردم اصلاح طلبانه بوده است،گفت:هرگونه تغییر وقتی تامین کننده نظر مردم است که رویکرد اصلاح طلبانه داشته باشد نه اصولگرایانه و اینکه برخی وزرای روحانی اصولگرا هستند این مسئله را عوض نمی‌کند.

او تاکید کرد: توقعی که از روحانی در سال 96 وجود دارد این است که رویکرد اصلاح طلبانه داشته باشد، چنانچه موضع گیری های او تاکنون چنین بوده اما باید ترکیب کابینه هم این مسئله را نشان دهد و این رویکرد باید تا قبل از انتخابات 96 محقق شود تا مردم نسبت به رویکرد او در 4 سال آینده اگاه شوند، لذا دیگر در آینده رویکرد فعلی دولت پذیرفته نیست چرا که سطح انتظار مردم نسبت به تغییر شرایط و کاسته شدن فشار مجلس نهم و روی کار آمدن مجلس دهم نیز بالاتر رفته است .

ضرورت توجه دولت به مسائل داخلی

وزیر تعاون دولت اصلاحات با اشاره به اقداماتی که دولت باید طی چند ماه باقی مانده انجام دهد، گفت: انتظار می رود بعد از اینکه آقای روحانی تمام همت خود را برای مذاکرات هسته ای گذاشتند به مسائل داخلی هم همت بگمارند؛ پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات بسیاری از فشارها و موانعی که مربوط به تحریم ها بود از جلوی پای دولت برداشته شد و باید در زمینه معیشت مردم که از اولویتها است، اقدامات لازم را انجام دهند و یک رونق اقتصادی اتفاق بیافتد.

اوبا اشاره به سیاست اقتصادی دولت یازدهم گفت: رویکرد روحانی در اقتصاد یک طرفه بوده است یعنی صرفا ضد تورمی عمل کرد که این رویکرد عمدتا تورم زا و ضد رونق است، بنابراین ادامه روند این سیاست می تواند رکود بی سابقه و شکننده ایجاد کند و فشارهای اقتصادی ادامه یابد؛ باید سیاست های انقباضی برای مهار تورم تغییر یابد. تورم در حال حاضر آنقدر زیاد نیست که بخواهیم آرمانگرایانه شعار تورم تک رقمی بدهیم .

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: روحانی باید یک دولت کار آمد به وجود آورد لذا با توجه به شرایط سختی که او پشت سر گذاشت بارها برای وزرای خود به مجلس رفت نشان می دهد که در شرایط سخت نتوانست دولت ایده ال و مطلوب خود را تشکیل دهد و اکنون که فضا بازتر شده است به جای اینکه برخی از وزرا به مطالبات مردم دهن کجی کنند و مواضع اصولگرا یانه خود را به رخ بکشند بهتر است عاقلانه تر در دولت عمل کند و به بحران های اقتصادی موجود بپردازند.

او با اشاره به رویکردی که مجلس باید در پیشگیرد،بیانکرد: با توجه به چینش نیروهادر مجلس و حضور جناح های مختلف اگر روند قبلی را پیش گرفته شود به طبع مجلس دهم هم خاصیتی نخواهد داشت.

فیش های حقوقی بالا ریشه در سه دوره مجلس اصولگرا و دولت گذشته دارد

صوفی پیرامون برخی فیشهای حقوقی مدیران و بهره برداری برای تبلیغ و تخریب علیه دولت، گفت:بر اثر فشارها وعده دولت برای اعلام وضعیت کشور نسبت به گذشته از بین رفت و اگر مردم نفهمند در دولت قبل چه وضعیتی حاکم بود و روحانی چگونه دولت را تحویل گرفت ، سرپوشی بر فسادهای گسترده دولت نهم و دهم و حقوق های کلانی که گرفته شد و می شود گذاشته خواهدشد.

وزیر تعاون دولت اصلاحات ادامه داد: در حالی که زمینه این پرداخت ها ی بالا از قبل در سه دوره مجلس اصولگرا و عملکرد دولت نهم و دهم بازمی گردد دیوان محاسبات ،سازمان بازرسی کل کشور نظارت داشتند اتفاق افتاده است و مجموعه ای یک دست با حاشیه امن برای آقایان به وجود آورد تا از قوانین تخطی کنند و به بیت المال دست اندازی داشته باشند و اختلاس های نجومی انجام دهند که در تاریخ ایران و خیلی از جاهای دیگر بی سابقه بوده است و اکنون نیز با قدرتی که دارند نیازی نمی بینند که پاسخگو باشند .

صوفی تاکید کرد: این تخلفات مالی باید از سوی دولت برملا می شدکه در چه وضعیتی قرار دارد و ما باید چه کار کنیم، وقتی تخطی به وجود می آید و اقدام لازم و ضروری انجام نشود، شاهد اینگونه ارقام خواهیم بود باید این مسائل برای مردم تبیین شود.

203/201

کد خبر: 655195

وب گردی

وب گردی