همکاری ریلی ایران و قزاقستان افزایش می یابد

معاون بهره برداری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از گسترش همکاری‌های ریلی بین تهران و قزاقستان خبر داد و گفت: خط آهن جدید بین دو کشور باعث افزایش ظرفیت انتقال گندم قزاقستان به ایران خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عاشوری با اشاره به این که سایر کشورهای دوست از جمله چین و ترکمنستان نیز می توانند از این کریدور ریلی استفاده کنند، افزود: قزاقستان دارای زیرساخت‌های مناسب ریلی است و در آینده نزدیک همکاری‌های ریلی بین تهران و آستانه افزایش خواهد یافت.
وی با تشریح کمک‌های قزاقستان و نقش این کشور در توسعه زیرساخت های راه‌آهن ایران بعد از راه‌اندازی کامل راه‌آهن چین - ایران، گفت: درآمد قزاقستان بعد از بهره‌برداری از این خط آهن چندین برابر خواهد شد که به نوبه خود فعالیت سودمندی در این زمینه محسوب می شود.
عاشوری اضافه کرد: خط آهن جدید بین دو کشور باعث افزایش ظرفیت انتقال گندم قزاقستان به ایران خواهد شد که در حال حاضر سالیانه بیش از 10 میلیون تن است.
معاون بهره برداری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: روابط ایران و قزاقستان در سال‌های اخیر در صنعت راه آهن توسعه قابل توجهی داشته است.
وی گفت: سایر کشورهای دوست از جمله چین و ترکمنستان، از همکاری ریلی منطقه‌ای حمایت می‌کنند و راه اندازی و فعالیت خط ریلی چین- قزاقستان- ترکمنستان - ایران نشانه این همکاری های منطقه ای است.
به گزارش ایرنا ، ایران و کشورهای منطقه درصدد هستند با توسعه کریدور ریلی شرق دریای خزر ترانزیت کالا بین کشورهای منطقه از جمله ایران، ترکمنستان ، قزاقستان ، چین و روسیه و دسترسی آنها به آبهای آزاد از طریق بندر چابهار تسهیل شود.

607/602

کد خبر: 655278

وب گردی

وب گردی