مصرف سوخت و قیمت، پارامترهای درست تشخیص خودروی لوکس وارداتی است

رییس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در هیچ جای دنیا، مشخصات فنی هیچ محصولی به تنهایی نشان دهنده لوکس بودن آن نیست، بلکه مصرف سوخت و قیمت آن محصول پارامترهایی درست برای تشخیص خودروهای لوکس است.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد احتشام زاد درباره شرایط جدید واردات خودروی لوکس گفت: ملاک تشخیص خودروی لوکس در سرزمین اصلی، حجم موتور آن در نظر گرفته می شود و این اشتباه است که به خودروهای با حجم موتور بالاتر از 2500 سی سی، خودروی لوکس تلقی شود.
بر اساس گزارش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، احتشام زاد اضافه کرد: بهترین پارامتر برای تشخیص لوکس بودن کالا و خدمات قیمت آن است و پیشنهاد ما هم این بود که قیمت خودروی وارداتی را در این زمینه ملاک قرار دهند در غیر اینصورت با تبصره های خارج از قانون با واردات خودرو برخورد می شود که نمونه آن واردات مدل i8 شرکت بی. ام. دبلیو بود که حجم موتور آن زیر 2500 سی سی بود اما با استفاده از حداقل تعرفه وارد شد.
رییس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو گفت: خوشبختانه منطقه آزاد اروند مبنای محاسبه در واردات خودروی لوکس را قیمت در نظر گرفته است. براساس قوانین جدید خودروهای بالای 100 هزار دلار باید مجوز واردات دریافت کنند و مجمع واردکنندگان از شرایط جدید استقبال می کند.
وی افزود: نکته دیگری که باید در ادامه واردات خودرو مد نظر قرار بگیرد و در تمام دنیا یک پارامتر تعیین کننده است، مصرف سوخت خودروست که امیدواریم ایران هم با در نظر گرفتن این پارامتر در واردات خودرو با دیگر کشورهای دنیا هم سو شود.

401/601

کد خبر: 655299

وب گردی

وب گردی