دستگیری عامل تهدید به قتل دختر جوان در تلگرام/ در24 ساعت گذشته چه گذشت؟

فردی که با انتشار تصاویر خصوصی دختری در شبکه اجتماعی تلگرام و تهدید به قتل او در صدد انتقام از این دختر و خانواده اش بود با تلاش کارآگاهان پلیس فتا مازندران ، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن محمدنژاد ، رئیس پلیس فتای مازندران با اعلام این خبر گفت: موضوع در پی مراجعه فردی به ماموران پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر اینکه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام پس از ارتباط و اغفال دخترش به عکس های شخصی اش دسترسی پیدا کرده و او را تهدید به انتشار تصاویر کرده است در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.
او افزود: کارآگاهان پلیس فتا با بررسی های فنی و اطلاعاتی، متهم را که ساکن یکی از شهرستان های استان است، شناسایی کردند.
سرهنگ محمدنژاد افزود: ماموران پلیس فتا پس از شناسایی مخفیگاه متهم با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه این فرد را در منزل مسکونی اش دستگیر کردند.
محمدنژاد افزود: متهم در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به بزه انتسابی اعلام کرد که از قبل با شاکی ارتباط تلفنی داشته و مدتی پیش با خانواده به خواستگاری او (شاکی) رفته و از پدرش جواب رد شنیده است؛ لذا از این کار او بسیار ناراحت شده و با علم به این که دخترجوان در شبکه اجتماعی تلگرام فعالیت دارد با او با هویت جعلی ارتباط، برقرار و او را تهدید به قتل و انتشار تصاویر خصوصی اش در فضای مجازی کرده است.
سرهنگ محمدنژاد هشدار داد: در صورت عضویت در شبکه های اجتماعی از برقراری ارتباط با افراد غریبه اجتناب کنید و به فرزندان خود بیاموزید به درخواست کاربرانی که نمی‌ شناسند، پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را برای دیگران ارسال نکنند.
رئیس پلیس فتا استان مازندران تاکید کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌ های اجتماعی خودداری کنید و در صورتی که شخصی مزاحمت ایجاد می کند از ادامه ارتباط و پاسخگویی اجتناب و مراتب را به پلیس فتا گزارش کنید.


رویای ماندگار در ذهن کلاهبرداران اینترنتی
رئیس پلیس فتا فارس از شناسایی و دستگیری تیمی از کلاهبرداران خبر داد که با استفاده از فضای مجازی به فروش ویزای جعلی اقدام می کردند.
سرهنگ سید موسی حسینی گفت: تعدادی مالباخته در پی ارجاع چندین پرونده به پلیس فتا که همگی قصد دریافت ویزا و خروج از کشور را داشتند به این پلیس مراجعه و اعلام کردند که در یکی از سایت های اینترنتی با تبلیغاتی مبنی بر صدور ویزای کشورهای مختلف و فراهم کردن فضای کسب و کار تضمینی در اروپا با 25 میلیون تومان مواجه شده اند.
او ادامه داد: این مالباختگان پس از انتقال وجه مورد نظر به حساب فرد، ویزایی را تحویل گرفته بودند که ظاهری کاملا واقعی اما جعلی داشت و هیچگونه اعتبار و ارزش قانونی نداشت.
او افزود: پس از اخذ دستورات قضایی در خصوص شناسایی و دستگیری کلاهبرداران، موضوع بلافاصله در دستور کار کارشناسان و متخصصان پلیس فتا قرار گرفت و ماموران در تحقیقات فنی خود، متهمان را شناسایی و بلافاصله در یک عملیات غافلگیرانه نسبت به دستگیری متهمان و انتقال آنان به پلیس فتا اقدام کردند.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی های اولیه منکر هرگونه عمل مجرمانه در فضای مجازی شدند و در ادامه با رویت مستندات و ادله دیجیتال نسبت به بزه انتسابی خود اقرار و بیان کردند که چند ماه پیش در فضای مجازی با تبلیغات اخذ ویزا و مهاجرت خارج از کشور مواجه شدند و این فکر شیطانی یعنی تبلیغات و تطمیع جوانان متقاضی خروج از کشور عاملی برای طراحی این سایت و فعالیت در این زمینه شد.
سرهنگ حسینی با بیان اینکه متهمان پلیس فتا اغلب افراد با علم و بار فنی سطح بالا هستند از شهروندان خواست در فضای مجازی ضمن افزایش سطح آگاهی و دانش خود از اعتماد بیجا نسبت به موضوعات مطرح شده در این فضا جدا خوددراری کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل یا موارد مشکوک فورا آن را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در تلگرام
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی تلگرام در بجنورد خبر داد.
سرهنگ علی اعتمادی گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی از طریق شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به ارسال پیام های متعدد و برای او ایجاد مزاحمت می کنند، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.
او با بیان این که مأموران پس از تحقیق و بررسی و انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند، افزود: متهم در بازجویی ها و با مشاهده مستندات به بزه انتسابی خود اعتراف و اذعان داشت شاکی را نمی شناسد و فقط از طریق تلگرام به ایشان پیام داده است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد تحویل داده شد.

کلاهبردار سه میلیارد ریالی دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب استان کرمانشاه گفت: شخصی که با جلب اعتماد، خود را در امر تجارت زغال سنگ معرفی کرده بود با کلاهبرداری به مبلغ سه میلیارد و700 میلیون ریال، دستگیر شد.
سرهنگ محسن ویسی، اضافه کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری در قالب تجارت زغال سنگ، پیگیری ماجرا در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان گیلانغرب قرار گرفت.
او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده و فنی پلیسی دریافتند که شخص کلاهبردار، اهل و ساکن استان آذربایجان غربی است و خود را عامل خرید و فروش زغال سنگ معرفی کرده است.
ویسی افزود: متهم از طریق تماس تلفنی، اعتماد شاکی را جلب کرده و توانسته است چندین مرحله زغال سنگ به مبلغ سه میلیارد و 700 میلیون ریال از طریق خودروهای سنگین دریافت کند؛ اما بعد از مدتی که مالباخته متوجه این کلاهبرداری شده، متهم ، تماس های تلفنی او را پاسخ نمی داده است.
فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب، ادامه داد: طی هماهنگی و نیابت قضائی، متهم در شهرستان میاندوآب دستگیر شد و با مواجهه حضوری با شاکی به بزه انتسابی اعتراف کرد و جهت سیر مراحل قانونی تحویل دستگاه قضائی شد.


توقیف 140 راس احشام بدون مجوز
فرمانده انتظامی گالیکش استان گلستان از توقیف 2 کامیون حامل 140 راس احشام بدون مجوز در ایست و بازرسی تنگراه خبر داد.
سرهنگ غلام رضایی گفت: ماموران ایست و بازرسی تنگراه شهرستان گالیکش روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری، موفق به توقیف 2 کامیون حامل احشام فاقد مجوز شدند.
او افزود: در این عملیات 140 راس احشام فاقد مجوز کشف و پس از صورتجلسه تحویل پست قرنطینه مستقر در ایست و بازرسی شدند.

کشف 45 تن برنج قاچاق
جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف سه محموله برنج قاچاق به ارزش تقریبی 2 میلیارد ریال در شهرستان باوی خبر داد.
سرهنگ سیدمحمد صالحی گفت: با توقیف سه دستگاه کامیون حامل برنج فاقد مدارک، توسط پلیس راه ملاثانی شهرستان باوی، ماموران پلیس آگاهی و انتظامی این شهرستان به محل مورد نظر اعزام شدند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کامیون های توقیفی جهت بررسی محموله، اسناد و مدارک به پلیس آگاهی شهرستان باوی انتقال داده شدند، افزود: ماموران پلیس آگاهی در بازرسی از سه کامیون توقیفی مقدار 45 تن برنج خارجی قاچاق تاریخ مصرف گذشته و فاقد هرگونه مجوز گمرکی، کشف کردند.
سرهنگ صالحی با اشاره به دستگیری سه متهم در این زمینه و توقیف خودروی آنها گفت: ارزش تقریبی برنج قاچاق کشف شده 2 میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری سه آدم ربای پلیس نما
فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: سه آدم ربا که در پوشش لباس پلیس با گروگان گرفتن پسر جوانی، 800میلیون ریال از حساب وی برداشت کرده بودند، توسط کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی شهرستان پیشوا دستگیر شدند.
سرهنگ عبدالرضا ناظری گفت: در پی شکایت پسر جوانی مبنی بر به گروگان گرفته شدن وی توسط چند مأمورنما به مدت یک شبانه روز، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران آگاهی شهرستان پیشوا قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: طبق اظهارات فرد ربوده شده، متهمان با سوء استفاده از لباس پلیس و خودروی مجهز به چراغ گردان، او را در مسیر تردد روزانه متوقف کردند و ضمن بستن چشم های شاکی با تهدید و زور او را به نقطه نامعلومی انتقال داده اند.
ناظری گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد، متهمان با اخذ رمز کارت های بانکی فرد ربوده شده در حدود 800 میلیون ریال از حساب او برداشت و سپس نامبرده را در بیابان های حاشیه شهر رها کرده اند.
او گفت: ماموران پلیس آگاهی با مطالعه دقیق پرونده با بهره گیری از علوم و فنون پلیسی، سرانجام محل اختفای 2 تن از متهمان را در شهرهای همجوار شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی آنان را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان افزود: 2 عدد افشانه و مقادیری طلا و جواهر که با وجوه مسروقه خریداری شده بود در بازرسی از مخفیگاه افراد دستگیر شده، تابلو ایست و بازرسی، کشف شد.
این مقام انتظامی گفت: با دستگیری این متهمان، آنان به جرم خود اعتراف کردند که با همدستی یکی از دوستان خود اقدام به این کار کرده اند و در عملیاتی دیگر سرکرده این باند در حالی که ملبس به لباس پلیس بود، شناسایی و دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شرق استان تهران اضافه کرد: مجرمان دستگیر شده پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف یک میلیارد و 100 میلیون ریال برنج قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا استان اصفهان از کشف یک محموله 23 تنی برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ حمید امیرخانی گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست وبازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا ، حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر کشنده مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، 575 کیسه 40 کیلویی برنج قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.
سرهنگ امیرخانی، ارزش برآورد شده این محموله را یک میلیارد و 100 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این زمینه راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
105105

کد خبر: 655375

وب گردی

وب گردی