راهکارقائم مقام نظام پرستاری برای  بستن پرونده فیش های نجومی

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: برای اینکه ماجرای پرداخت های چند ده میلیونی به برخی پزشکان، ختم به خیر شود، مجلس برای دریافت های پزشکان بر اساس ادعای وزارت بهداشت، سقف تعیین کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، محمد شریفی مقدم، با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت که گفته است اجازه ندهیم طرح تحول سلامت خزان شود، گفت: بنده معتقدم با توجه به معوقات ۱۰ ماهه در این طرح، اعم از تاخیر در پرداخت کارانه پزشکان تا بدهی شرکت های دارویی و ادامه دریافت های زیرمیزی، طرح تحول سلامت دچار خزان شده است.

وی ادامه داد: البته ناگفته نماند که طرح تحول سلامت از اول هم بهاری برای مردم نداشت و تنها معدود گروه خاصی بودند که این طرح برای آنها بهار شد.

شریفی مقدم با اشاره به دریافت های چند ده میلیونی و بعضا چند صد میلیونی و ادعای مسئولان وزارت بهداشت که اعلام کرده اند با مردم صادق باشیم، افزود: موقعی که وزارتخانه در ارائه حقایق نه تنها با مردم صداقت که با دستگاه های نظارت ی هم صادق نیست و گزارش های خلاف واقع از پرداخت ها ارائه می دهد، چگونه صحبت از صداقت می شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری همچنین به ادعای وزیر بهداشت که گفته اگر پزشکان نباشند چه کسی کشور را جمع می کند، گفت: این گونه صحبت کردن وزیر، باعث می شود نام وزارت بهداشت را وزارت پزشکان بگذاریم. زیرا، هر شغلی حساس است و برای خودش اهمیت دارد.

شریفی مقدم به بخش دیگری از صحبت های وزیر بهداشت مبنی بر اینکه فرزند کدام یک از آقایان حاضر است در نقطه صفر مرزی خدمت کند، گفت: چگونه است که در همین نقاط مرزی خانواده ها با ۵۰۰ هزار تومان درآمد زندگی می کنند اما یک فرد جراح ۲۵۰ میلیون تومان دریافتی دارد.

او تاکید کرد: آنچه در وزارت بهداشت نمی توان دید، اخلاق است.

شریفی مقدم ادامه داد: یکی از خواسته های ما از مجلس دهم این است که برای دریافتی های پزشکان سقف بگذارند تا این قائله ختم به خیر شود.

او افزود: همانطور که مسئولان وزارت بهداشت مدعی هستند میانگین دریافتی متخصص و فوق تخصصی در بخش دولتی ۱۳.۹ میلیون تومان است، بنابر این اگر سقف دریافتی این دوستان ۱۵ میلیون تومان تعیین شود، من فکر می کنم این پرونده فیش های نجومی بسته می شود.

20106

کد خبر: 655494

وب گردی

وب گردی