بیماری «وحشت از قطع اینترنت» را جدی بگیرید!

کارشناس ارشد روانشناسی و کارشناس بهداشت روان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: موبو فوبیا به معنای بروز اضطراب شدید هنگام نداشتن آنتن ارتباط همراه، قطع تماس، قطع ارتباط با اینترنت، تمام شدن شارژ باتری، جا گذاشتن و یا گم کردن تلفن همراه است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبر جنوب، محمد رحیمی گفت: افسردگی، اضطراب، ترس و وحشت، سردرگمی، اعتماد به نفس پایین و احساس تنهایی از علائم شاخص موبو فوبیاست.

او افزود: یک فرد عادی ممکن است روزانه بارها گوشی تلفن همراه خود را چک کند در حالی که فردی که مبتلا به موبوفوبیاست ممکن است روزانه ده ها بلکه صدها بار گوشی تلفن خود را چک کند.
رحیمی ادامه داد: چه بسا افرادی هستند که گوشی تلفن همراه را از خود دور نمی کنند و شب ها نیز گوشی خود را در زیر بالش و یا کنار خود میگذارند تا در هنگام بیدار شدن از خواب نیز مدام آن را چک کنند .
این کارشناس ارشد روانشناسی گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته از هر دو نفر یک نفر اگر نصف شب بدون هیچ دلیل از خواب بیدار شود اولین کار آن ها این است که به سراغ گوشی خود می روند و آن را چک می کنند.
او افزود: افرادی که مبتلا به موبو فوبیا هستند از ترس این که ممکن است گوشی تلفن آن ها زنگ خورده باشد یا پیام خاصی به آنان داده شده و یا این که تصاویر و یا عکس هایی برایشان ارسال شده باشد مدام گوشی تلفن خود را چک می کنند که این رفتارموجب می شود به یک عادت روزانه تبدیل شود.

رحیمی ادامه داد: تحقیقات نشان داده یکی از دلایلی که افراد مدام این رفتار وسواس گونه را تکرار می کنند به نوعی فرار از غم و غصه و دغدغه و ناراحتی است که دارند.

کارشناس بهداشت روان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: روانشناسان بهترین شیوه درمان این بیماری را خود درمانی و تغییر رفتار خود عنوان می کنند.

20103

کد خبر: 655516

وب گردی

وب گردی