رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان: مراکز رشد مؤلفه‎ اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، مؤلفه‎ی اصلی در تحقق اقتصاد مقاومتی را توسعه و تقویت مراکز رشد و حمایت از شرکت‎های دانش‎بنیان دانست.

به گزارش ایسکانیوز، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، دکتر امین‎رضا کمالیان در جلسه شورای مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری، با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» باید بستر مناسب برای دست‎یابی به مطالبات رهبری مهیا و فراهم شود.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مهم‎ترین شاخص اقتصاد مقاومتی دانش‎بنیان بودن آن است، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی تجاری سازی علم و تحقق این امر در تقویت مراکز رشد و پارک‎های علم و فناوری میسر می‎شود.

این مسئول توجه به پایان‎نامه‎ها، ایده‎های فناورانه و اختراعات را امری ضروری برشمرد و عنوان کرد: مراکز رشد باید تلاش کنند حلقه مشترک میان دانشگاه، اعضاء هیات علمی و دانشجویان خلاق و نوآور را به وجود آورد و با حمایت مالی و معنوی از ایده‎های فناورانه کارآفرینی و تبدیل علم به ثروت را رونق بخشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان افزود: باید علم و فناوری را در دانشگاه حمایت کرده تا بتوانیم اعضاء هیات علمی و دانشجویان را به سمت انجام فعالیت‎های عملیاتی هدایت کنیم.

کمالیان با بیان اینکه طرح‎های پژوهشی انجام شده از سوی اعضائ هیات علمی و دانشجویان باید بر مبنای نیازسنجی منطقه و استان باشد، گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای نیروی انسانی بسیار خوب و متخصص و منابع طبیعی مطلوبی است و دانشگاه موظف است با استفاده از این پتانسیل‌ها زمینه رشد و توسعه استان را فراهم کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان بر ضرورت توسعه بسترهای لازم برای حضور دانشجویان نخبه و خلاق در استان تاکید و بیان کرد: اگر حمایت‌ها از صاحبان ایده در استان به موقع و درست انجام پذیرد باعث ایجاد انگیزه و ترغیب آنان جهت انجام فعالیتهای کارآفرینانه می‎شود.

براساس این گزارش، در این جلسه روند رشد واحدها و هسته‎های فناور و وضعیت ثبت درخواست‎های جدید مورد بررسی قرار گرفت.

20101

کد خبر: 655524

وب گردی

وب گردی