امکان تفکیک درآمد فوتبال از سایر رشته ها در سپاهان وجودندارد!

نماینده باشگاه سپاهان در امور مجوز حرفه ای گفت: امکان تفکیک درآمد فوتبال از سایر رشته ها در باشگاه ما وجود ندارد و فقط می توانیم هزینه رشته های مختلف را تفکیک کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، محمد علی بصیریان در گفت و گو با سایت سازمان لیگ در مورد روند ارسال مدارک باشگاه سپاهان برای کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت: باشگاه سپاهان هر ساله مدارک خود را به طور کامل برای AFC ارسال می کند و مشکلی در این زمینه نداریم. البته برای امسال هنوز اقدامی در این رابطه انجام نداده ایم اما قبل از مهلت مقرر تمامی مدارک ارسال خواهد شد و جای نگرانی نیست.

بصیریان در مورد مشکل تفکیک بودجه در مدارک فصل گذشته سپاهان اظهار داشت: یکسری مسایل مربوط به موانع قانونی است که در کشور داریم و این ایراد از باشگاه سپاهان نیست. از سویی دیگر تفکیک درآمد برای باشگاه سپاهان امری نشدنی است و نمی توانیم به طور دقیق بگوییم چه مقدار درآمد برای فوتبال یا هندبال یا رشته دیگر ورزشی ایجاد شده است با این حال AFC اصرار دارد که میزان درآمد باشگاه از فوتبال اعلام شود که این امر با توجه به اینکه ما در چندین رشته ورزشی فعالیت داریم کار بسیار دشواری است با این حال قطعا باشگاه سپاهان برند محبوبی در فوتبال شده که توانسته درآمدزایی کند زیرا اصل درآمدزایی برای یک باشگاه از طریق رشته فوتبال صورت می گیرد.

نماینده امور مجوز حرفه ای باشگاه سپاهان با اشاره به یکی از مشکلات گذشته در ارسال مدارک گفت: در برخی فرم هایی که در سال های گذشته در اختیار باشگاه ها قرار می گرفت مدارک به طور کامل ترجمه کامل و درست نشده بودند و وقتی مدارک ارسال می شد متوجه می شدیم که یک فرم را باید به شکل دیگری تکمیل می کرده ایم که به خاطر ترجمه اشتباه نتوانستیم به طور کامل آن را تکمیل می کردیم.

محمد علی بصیریان درادامه افزود: کنفدراسیون فوتبال بر الزاماتی تاکید دارد که می تواند باشگاه ها را رشد بدهد ولی در کشور ما این موارد به خوبی اجرا نمی شود مثلا یکی از الزامات حرفه ای سازی داشتن آکادمی فوتبال برای باشگاه های لیگ برتری است اما متأسفانه بیشتر باشگاهای لیگ برتری آکادمی های فعال ندارند و حتی تیم هایی که از لیگ یک به لیگ برتر صعود می کنند بیشتر الزامات حرفه ای را ندارند که اصلی ترین مشکل آنها نداشتن ورزشگاه مجهز و فعال است و همین دلایل کم شدن سهمیه ما در آسیا رعایت نکردن همین الزامات است و باشگاهای ما هم الزامات حرفه ای سازی را کاملا رعایت نمی کنند و همچنین سازمان لیگ هم قاطع با این باشگاه ها برخورد نمی کند تا دیگر شاهد چنی موردی نباشیم.

وی در پایان گفت: کلیه باشگاه ها با الزامات فنی و حرفه ای سازی آشنا هستند که این نشانگر این است که کمیته فنی و توسعه سازمان لیگ آیین نامه ها، قوانین والزامات را به خوبی اطلاع رسانی و انتقال داده است ولی نظارت کافی و کامل برای کلیه باشگاه برای رعایت این موارد وجود ندارد.

604/601

کد خبر: 655565

وب گردی

وب گردی