مسابقات المپیک هم گردشگری برزیل را نجات نمی‌دهد

پیش بینی می‌شد برگزاری مسابقات المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ تعداد گردشگران پایتخت برزیل را تا ۵۰۰ هزار نفر افزایش ‌دهد، اما آمارها چیز دیگری نشان می‌دهند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، «بلومبرگ» نوشت: مسئولین برزیلی اعلام کرده بودند المپیک تابستانی ۲۰۱۶ آمار گردشگران ریودوژانیرو را بین 350 تا 500 هزار نفر افزایش می‌دهد، ‌اما به نظر می‌رسد عوامل مختلف دست به دست هم داده تا تعداد مسافران برزیلی روز به روز کاهش پیدا کند.

کمی بیشتر از یک ماه به مراسم افتتاحیه روز پنجم اوت رقابت‌های المپیک ریودوژانیرو باقیمانده و اطلاعات حاصل از دست‌اندرکاران حوزه گردشگری پایین آمدن تقاضا برای سفر به برزیل را نشان می‌دهد.

دو سال رکود اقتصادی، ناآرامی‌های سیاسی و هشدار عمومی برای ویروس خطرناک زیکا از جمله عواملی هستند که برای کم شدن رغبت گردشگران به سفر به برزیل مطرح شده‌اند.

خطوط هوایی آمریکا طی فصل نخست سال ۲۰۱۶ همچون پنج سال گذشته، ‌کاهشی ۳۹ درصدی را شاهد بوده است. آمارها نشان می‌دهد میزان رزرو آمریکایی‌ها برای سفر به برزیل طی ماه اوت ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

«الکس کاپلان» برزیلی که ۳۵ اقامت‌گاه را به مسافران المپیکی اجاره می‌دهد، گفت: تقاضا نسبت به مسابقات جام جهانی سال ۲۰۱۴ خیلی پایین‌تر است. ۲۵ درصد خانه‌هایی که برای گردشگران در نظر گرفته بودم، هنوز رزرو نشده‌اند.

این در حالیست که دولت برزیل پیش‌بینی افزایش ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفری تعداد گردشگر برزیلی طی ماه‌های اوت و سپتامبر را کرده بود. این به معنای میزبانی یک میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر در کل و افزایش ۸۵ درصدی آمار ورود مسافران به این کشور است.

مسابقات جام جهانی در سال 2014، تعداد گردشگران برزیل را تا ۹۶ درصد افزایش داد. البته رقابت‌های جام جهانی در ۱۲ شهر برگزار می‌شد و فوتبال‌دوستان زیادی از کشورهای همسایه را جذب کرده بود.

علاوه بر این، آن زمان هنوز ویروس زیکا جان مردم را در برزیل تهدید نمی‌کرد. دولت این کشور از بیم کاهش آمار استقبال گردشگران، روز دهم ژوئن در وب‌سایت رسمی خود بیانیه‌ای ۲۰ صفحه‌ای منتشر کرده و به مسافران اطمینان داده خطر ابتلا به این بیماری در طول زمان برگزاری مسابقات المپیک بسیار پایین است.

20103

کد خبر: 655735

وب گردی

وب گردی