اعلام اهم برنامه های هفته افشای حقوق بشر آمریکایی

برنامه های هفته افشای حقوق بشر آمریکایی  با رویکرد بازخوانی جنایات و افشای اقدامات ضدحقوق بشری آمریکا در ایران، آگاهی‌بخشی در خصوص سیاست‌ها ی خصمانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی و حمایت از گروه های تروریستی، تبیین ا ندیشه و معرفی سیره و خصوصیات اخلاقی شهدای هفتم تیر، تجلیل و تکریم ایثارگران انقلاب اسلامی (شهدای هفتم تیر، شهدای ترور و جانبازان شیمیایی)، معرفی چهره نفاق و سازمان تروریستی منافقین به عنوان ابزار دست استکبار جهانی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برنامه های هفته افشای حقوق بشر آمریکایی به شرح زیر است :

* در روز 6 تیر ماه ، نماز و دعای شکرگزاری در مساجد انجام خواهد شد و مراسم ویژه در مسجد ابوذر تهران (مسجد محل حادثه) بعد از نماز مغرب و عشا انجام خواهد شد .در این مراسم ، سردار سرتیپ پاسدار ابراهیم جباری فرمانده سپاه ولی امر سخنرانی خواهند کرد .

** مراسم سی و پنجمین سالگرد فاجعه‌ی هفتم‌تیر و گرامیداشت یاد و نام شهدای والامقام آن فاجعه توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای برگزاری مراسم در تهران و سراسر کشور به‌شرح زیر برگزار می‌شود:

1ـ مراسم بزرگداشت شهدای گرانقدر هفتم تیر در تهران به مدت دو روز، و با سخنرانی آقایان ؛ دکتر محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و محقق و پژوهشگر ارجمند جناب آقای دکترحشمت الله قنبری در محل یادمان شهیدان (سرچشمه) یکشنبه 6/4/1395 و دوشنبه 7/4/1395 ساعت 17:30 تا 19:30 برگزار می‌شود.

خاطره‌گویی خانواده‌های محترم شهیدان و جانبازان فاجعه و یاران شهید آیت‌ا... دکتر بهشتی از دیگر بخشهای مراسم است .

2- دیدار خانواده معظم شهدا، جانبازان و اعضای ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر با مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) در عصر روز شنبه 5 تیر ماه انجام خواهد شد.

3ـ عصر روز پنجشنبه 10/4/1395 مراسم ویژه عطرافشانی و نثارگل با حضور امت فهیم، قدرشناس و انقلابی و خانواده‌های معظم شهدا، همراه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و قرائت زیارت عاشورا از ساعت 17:00 تا18:30 در قطعه هفتاد و دو تن بهشت زهرا(سلام الله علیها) برگزار خواهد شد.

4ـ سخنرانی مسئولان محترم، قبل از خطبه های نماز جمعه چهارم تیرماه در تهران و سراسر کشور در موضوع هفتم تیر و شخصیت آیت الله بهشتی ، صورت خواهد پذیرفت.

5ـ مراسم پرفیض دعای کمیل و دعای ندبه در حسینیه‌ها و مساجد سراسر کشور و به صورت ویژه در مهدیه بزرگ تهران با نام و یاد شهدای گرانقدر هفتم‌تیر برگزار خواهد شد.

6ـ در مرکز 16 استان‌ کشور که شهیدی از شهدای هفتم تیر آنجا مدفون هستند ، مراسم ویژه گرامیداشت آنان و در 15 استان دیگر مراسم ویژه گرامیداشت شهدای ترور که به دست گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسیده اند ؛ توسط ستادهای استانی برگزار می شود . این مراسم ها ، همراه با خاطره‌گویی و سخنرانی مسئولان محترم با حضور مردم همیشه در صحنه و خانواده معظم شهدا و شهیدان هفتم تیر مقیم آن استان برگزار می‌شود.

7 - برگزاری مراسم تجلیل و تکریم شهدای قوه مجریه در 12 سازمان دارای شهید هفتم تیر توسط دستگاه های مربوطه .

8- تجدید چاپ کتاب زندگی‌نامه شهیدان فاجعه هفتم تیر با عنوان «عاشورای ایرانی» و کتابچه دعای کمیل و ندبه مزین به تصاویر شهیدان و چاپ پوستر شهدا و انجام تبلیغات شهری از دیگر اقدامات است ..


*** در روز 8 تیر ماه ،چند مراسم ویژه برگزار می شود :

1- در زندان اوین و زندان کرج که به نام ایشان نامگذاری شده ، یاد و خاطره او گرامی داشته خواهد شد و در محل مزار شهید کچویی ( قطعه شهدای هفتم تیر) نیز با حضور خانواده محترم ایشان یادش گرامی داشته می شود .

2 – در شهرستان سردشت ، همچون سالهای قبل ، مراسم ویژه ای برای قربانیان و مصدومین سلاح های شیمیایی و یادواره شهدای شیمیایی سردشت با حضور بازماندگان و خانواده محترم این شهر قهرمان برگزار می شود . حضور مسوولین و هنرمندان فرهیخته و ابراز همدردی با بازماندگان ، گرما بخش برنامه خواهد بود . این برنامه توسط بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و سازمان بسیج مستضعفین برگزار می شود .


**** در روز 11 تیر ماه ، علاوه بر برگزاری مراسم روز جهانی قدس (که برنامه های آن در نشست دیگری مطرح خواهد شد ، ) در استان یزد ، و طی مراسمی ، یاد و خاطره شهید محراب آیت الله صدوقی گرامی داشته می شود و مزار ایشان محلی برای تجدید عهد و گرامی داشت این شهید والا مقام توسط مسوولین و مردم ولایتمدار استان یزد خواهد بود .


***** در روز 12 تیر ماه و همچون سالهای گذشته ، مراسم ویژه برای قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری در آبهای گلگون خلیج فارس و با گلباران محل حادثه و روی یکی از ناوهای ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد . همچنین یاد و خاطره شهدا در محل سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی و هواپیمایی کشوری گرامی داشته خواهد شد . عموم برنامه های این روز ، توسط بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و سازمان بسیج مستضعفین و مشارکت سازمانها و نهادهای دیگر برگزار می شود .

****** در طول این هفته برنامه های متنوع دیگری با رویکرد تبیینی و بازخوانی و افشای چهره حقوق بشری آمریکا برنامه ریزی و اجرا می شود که به تعدادی از آنان اشاره می شود :

- انتشار ویژه نامه روزنامه جوان و همشهری و مطالب ویژه در دیگر نشریات ؛ خبرگزاری فارس و دیگر سایت های خبری .
- برگزاری اولین جشنواره حقوق بشر آمریکایی( توسط حوزه هنری و سازمان بسیج حقوقدا نان) با رویکرد تولید آثار هنری پژوهش محور در خصوص ماهیت، مفهوم و مصادیق حقوق بشر آمریکایی.
- برگزاری سلسله نشست های روشنگری و تبیین جنایات آمریکا در مساجد، هیئات مذهبی و پایگاه های نیروی مقاومت بسیج .
- برگزاری نمایشگاه عکس و گرافیک با موضوع حقوق بشر آمریکایی در تعدای از مراکز استانی و مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس .
- انتشار آثار برگزیده نمایشگاه هولوکاست(توسط حوزه هنری)
- رونمایی از بیش از 10 کلیپ، سرود و موشن گرافیک های تولید شده در حوزه هنری و سازمان رسانه ای اوج خصوص جنایات آمریکا و پخش از شبکه های مختلف صدا و سیما .
- رونمایی از کتب منتشره در خصوص ماهیت و مصادیق حقوق بشر آمریکایی
- رونمایی از بیانیه‌ سازمان بسیج حقوقدانان در خصوص اقدامات خصمانه و ضد حقوق بشری آمریکا و انتشار آن در سایت های خبری و رسانه ها .
- برگزاری محفل شعر با موضوع حقوق بشر آمریکایی در حوزه های هنری تهران و استانهای کشور .
- طرح کمپین مردمی جلوگیری از برداشت غیر قانونی اموال ملت ایران در آمریکا طی نامه ای به جناب آقای بان کی مون ، دبیر کل محترم سازمان ملل متحد . که این کار مردمی با حمایت جمعی از هنرمندان متعهد در حال انجام است.
- - موزه صلح تهران هم با نمایشی از دشمنی و جنایات شیمیایی و دیگر مصدومان ، در این ایام آماده پذیرایی و حضور مردم عزیز است .

203/201

کد خبر: 655787

وب گردی

وب گردی