دانشگاه در هفته ای که گذشت/ از توصیه های رهبری تا خوش درخشیدن دانشگاه های ایران در آسیا

دانشگاه در هفته ای که گذشت خبرهای داغ بسیاری از توصیه ها و رهنمودهای رهبری به دانشگاهیان، حمایت های مادی و معنوی از پایان نامه های دانشجویی تا اجرای سه طرح علمی تحقیقاتی بزرگ با دانشگاه های اتحادیه اروپا را به همراه داشت.

به گزارش ایسکانیوز، به رسم همیشه خبرهای داغ دانشگاهی در هفته گذشته را یک جا در ایسکانیوز بخوانید.

تاریخ

خبر

شرح کوتاه

29 خرداد ماه

وزیر علوم از فراهم شدن مقدمات اجرای سه طرح علمی تحقیقاتی بزرگ 3 میلیون یورویی با اتحادیه اروپا خبر داد.

دکتر محمد فرهادی در دانشگاه کاشان به خبرنگاران گفت: 141طرح تحقیقاتی مشترک با مراکز علمی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، آلمان، فرانسه، اتریش و ترکیه انجام شده ومقدمات اجرای سه طرح علمی تحقیقاتی بزرگ 3 میلیون یورویی نیز با اتحادیه اروپا فراهم شده است.

متن خبر

29 خرداد ماه

وزیر بهداشت از علاقمندی فرانسه و ایتالیا برای ایجاد شعبه دانشگاه پزشکی در ایران خبر داد.

حسن قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با مهر با اشاره به اعلام علاقمندی کشورهای خارجی برای تاسیس شعبه دانشگاهی در ایران گفت: دو کشور فرانسه و ایتالیا بسیار اصرار دارند که زمینه تاسیس دانشگاه در کشور برای آنها فراهم شود.

متن خبر

29 خرداد ماه

موتورسیکلت برقی به عنوان یک طرح کلان ملی در دانشگاه امیرکبیر در مسیر تجاری سازی قرار گرفت.

محمد ساریخانی، استاد مشاور طرح کلان ملی«طراحی و ساخت موتورسیکلت الکتریکی» گفت: کار طراحی و ساخت موتورسیکلت الکتریکی از اوایل سال ۱۳۹۴ در قالب یک طرح کلان ملی توسط یک گروه ۲۵ نفره متشکل از محققان و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد و در دی ماه همان سال به نتیجه رسید که امروز این طرح دست تجاری سازی قرار گرفته و امید است به تولید انبوه برسد.
متن خبر

30 خرداد ماه

جدیدترین ضریب تاثیر مجلات ایرانی در پایگاه بین المللیISI منتشر شد.

جدیدترین مقادیر ضریب تاثیر (Impact Factor) مجلات ISI ایرانی گروه علوم پزشکی مربوط به سال ۲۰۱۵ میلادی به تازگی توسط موسسه Thomson Reuters (ISI) منتشر شد و براساس آن در میان مجلات علوم پزشکی کشور در وزارت بهداشت، ۲۰ مجله دارای شاخص(IF) Impact Factor (ضریب تاثیر) از ۲.۲۸۰ تا ۰.۳۲۲ بوده اند.
متن خبر

30 خرداد ماه

رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از اساتید، نخبگان علمی و پژوهشگران دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز علمی و تحقیقاتی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی وجود فضای انقلابی گری و تدین و یاد و نام امام (ره) را از الزامات حتمی در دانشگاه ها عنوان کردند و فرمودند: دانشجویان باید همواره به ایرانی بودن و مسلمان بودن و انقلابی بودن خود افتخار کنند. دانشگاه و دانشجو باید همواره انقلابی باشند.

متن خبر

30 خرداد ماه

رشته «حقوق نفت و گاز» در دانشگاه علم و فرهنگ راه اندازی شد.

دکتر علی احمدی قائم مقام دپارتمان نفت و گاز دانشگاه علم و فرهنگ گفت: از سال تحصیلی جدید، پذیرش دانشجو با ظرفیت حداکثر 25 نفر در رشته «حقوق نفت و گاز» آغاز خواهد شد.

این اقدام بنابر مصوبه اخیر شورای گسترش آموزش عالی انجام شد.

متن خبر

30 خرداد ماه

سرپرست جدید رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور منصوب شد.

دکتر حمید کاظمی طی مراسمی به عنوان سرپرست مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور معرفی شد.

متن خبر

31 خرداد ماه

وزارت علوم با دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور اتمام حجت کرد.

همزمان با پایان ترم دانشگاه ها، محمد مهدوی، مدیر کل دانش آموختگان خارج کشور توصیه کرد دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند حتما از دانشگاه های گروه الف (ممتاز) یا ب (خوب) پذیرش اخذ کنند.

متن خبر

31 خرداد ماه

چهارمین نظام رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاهی از سوی ایران اجرایی شد.

دکتر جعفر مهراد، رییس بخش علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز از اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی TUMS به عنوان چهارمین نظام رتبه‌بندی بین‌المللی بعد از تایمز، QS و شانگهای خبر داد.

متن خبر

31 خرداد ماه

نخستین محقق ایران و خاورمیانه در جمع دانشمندان یک درصد برتر روانپزشکی قرار گفت.

دکتر شاهین آخوندزاده معاون پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و قائم‌مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین گزارش (ISI-ESI) برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه در رشته روانپزشکی در جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفت.

متن خبر

31 خرداد ماه

معرفی شدگان سازمان حامی پناهندگان بورس تحصیلی اعطا می شود.

به گفته صمد حاج جباری، مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی، سازمان امور دانشجویان قرار است با سازمان امور پناهندگان جلسه ای برگزار کند تا به راهکاری دست یابد و بهتر از گذشته اعطای بورس تحصیلی به معرفی شدگان از طریق این سازمان را ساماندهی کند.

متن خبر

31 خرداد ماه

۴ دانشگاه ایرانی در جمع برترینهای دنیا در ریاضی و علوم رایانه قرار گرفتند.

معاون پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: بر اساس نتایج رتبه بندی لایدن دانشگاه های امیرکبیر، شریف، علم و صنعت، تهران در جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در حوزه ریاضیات و علوم رایانه قرار گرفتند.

متن خبر

31 خرداد ماه

وزیرعلوم تحقیقات و فناوری آمارهایی از اعتقادات مذهبی دانشجویان ارائه داد.

فرهادی گفت: با بررسی دانشجویان بیش از هشتاد دانشگاه کشور مشخص شد که بیش از هفتاد در صد این دانشجویان نماز های واجب را به موقع به جا می آورند و بیش از نود درصد هم به رستاخیز و روز قیامت معتقد هستند و همچنین هشتاد و پنج درصد نیز معتقدند که ایمان به خدا و مذهب در زندگی شان نقش موثر و تعیین کننده ای دارد.

متن خبر

1 تیر ماه

رتبه بندی تایمز در سال ۲۰۱۶ منتشر شد.

رتبه بندی بین المللی تایمز برترین دانشگاه های آسیا را معرفی کرد که بر اساس این رتبه بندی چهار دانشگاه ایرانی در جمع یکصد دانشگاه برتر آسیا قرار گرفتند.

متن خبر

1 تیر ماه

نظام سطح‌بندی نشریات علمی کشور طراحی شد.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نظام سطح‌بندی نشریات علمی را با هدف ارزیابی نشریات علمی کشور مبتنی بر یک شاخص کیفی و همچنین تسهیل فرایند ارزیابی طراحی و در وبگاه بارگذاری کرد.

متن خبر

1 تیر ماه

فرایند لغو مجوز برای مراکز پژوهشی ضعیف اجرا می شود.

دکتر محسن شریفی، مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌ امور پژوهشی وزارت علوم گفت: مجوز مراکز پژوهشی دارای عملکرد ضعیف، فرایند لغو را طی خواهند کرد و پایش عملکرد پژوهشگاه‌ها بر اساس برنامه راهبردی آنها خواهد بود.

متن خبر

1 تیر ماه

از پایان نامه‌های زیست فناوری دکتری حمایت مالی می شود.

ستاد توسعه زیست فناوری از پایان نامه های دانشجویان دوره دکتری که موضوعات آن ها منطبق با اولویت های زیست فناوری تعیین شده گروه پژوهش، زیر ساخت و توسعه فناوری باشد، تا سقف صد میلیون ریال حمایت می کند.

متن خبر

1 تیر ماه

معاون وزارت بهداشت از استخراج 300 رشته- مقطع بین رشته ای در زمینه علوم پزشکی خبر داد.

دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: مطالعاتی در زمینه توسعه رشته ها و مقاطع علوم پزشکی در معاونت آموزشی انجام شده و در مجموع حدود 300 رشته - مقطع در حوزه های مختلف خصوصا علوم بین رشته ای، از این دو مطالعه استخراج شده است.

متن خبر

20104

کد خبر: 655857

وب گردی

وب گردی