استقرار 14 بالگردبرای حفظ مراتع و جنگل ها

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از استقرار 14 بالگرد در مناطق مختلف کشور برای حفظ مراتع و جنگل ها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، مرتضی اکبرپور روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز، افزود: آتش سوزی مراتع و جنگل ها از حوادث مهمی است که از آمار قابل توجهی نیز برخوردار بوده که با هدف آمادگی بیشتر این بالگردها در مناطق مختلف کشور مستقر شده است.
او ادامه داد: پیشگیری با هدف کاهش خسارت های ناشی از حوادث طبیعی یکی از دغدغه های سازمان مدیریت کشور به شمار می رود که دراین زمینه با برگزاری دوره های آموزشی به اعضای شوراهای هماهنگی مدیریت بحران کشور برنامه های قابل توجهی مد نظر قرار گرفته است.
اکبرپور گفت: درنامه ای به استانداران درسال گذشته وزارت کشور این مهم را برای برگزاری دوره های آموزشی بیشتر با هدف ارتقای سطح اطلاعات مد نظر قرار داده و این دوره ها برای اعضای مدیریت بحران اجباری است .
او گفت: اکنون در 18 استان به مرکزیت سه استان میزبان برگزاری دوره های آموزشی مدیریت بحران مورد توجه قرار گرفته که در سه دوره به مدت چهار شبانه روز این آموزش ها ادامه می یابد .
معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: کارگاه اول در شهر تبریز با حضور استان های شمال غرب کشور، کارگاه دوم در همدان با ظرفیت حضور 180 مدیر، کارگاه سوم در شیراز با حضور استانهای جنوب کشور و کارگاه مازندران در رامسر که البرز نیز میهمان خواهد بود از جمله این دوره های آموزشی است .
او تاکید کرد: انتظار می رود یکی از خروجی های این کارگاه ها توانمندسازی مدیریت محلی باشد که در بسیاری از حوادث نقش مهمی را ایفاء می کنند .
او گفت: بطور مثال در برخی از مواقع شاهد هستیم در آتش سوزی جنگل ها بخش اعظم حادثه توسط مدیریت محلی رفع می شود اما موضوع به تهران انتقال می یابد که دراین زمینه توانمندسازی ها در شهرهای کشور در حوزه مدیریت بحران احصاء باید شود .
اکبرپور اضافه کرد: بنابراین اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان ها با حضور در کارگاه های آموزشی می توانند از آمادگی هرچه بهتر برای مقابله با مواقع بحران برخوردار شوند و پس از برگزاری این کارگاه ها لازم است در استان ها مانور و تمرین نیز برای نهادینه سازی سرعت دسترسی به امکانات انجام شود.

105105

کد خبر: 655951

وب گردی

وب گردی