مرگ تدریجی معتادان با استفاده  از موادمخدر آغشته به سرب

فرمانده انتظامی زابل گفت: افزودن سرب به عنوان چاشنی پنهان در موادمخدر سنتی و صنعتی از شگرد های جدید قاچاقچیان برای افزایش وزن موادمخدر و سود جویی بیشتر است که عواقب بسیار خطرناکی برای مصرف کننده دارد و بعضا سبب مرگ آنان می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامرضا نجابت گفت: سرب صدمه های زیادی به سلامت مصرف کنندگان موادمخدر وارد می کند به طوری که درکوتاه مدت سبب بروز مسمومیت و در دراز مدت سبب ابتلا به سرطان می شود و گامی بلند به سوی مرگ است.

او گفت: تنها راه تشخیص وجود سرب در مواد مخدر آزمایش های تخصصی است و به سادگی امکان تشخیص آنها نیست.
فرمانده انتظامی زابل با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم هر جامعه جرائم و آسیب های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد و موادمخدر است گفت: شهرستان زابل به سبب قرار گرفتن در همسایگی کشور افغانستان به عنوان تولیدکنندگان عمده موادمخدر در دنیا، با افزایش آمار معتادان رو به رو است.
او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در سه ماهه امسال موفق به کشف 365 کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری 316 نفر متهم در این راستا شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان زابل از افزایش 225 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: 24درصد کاهش جرائم ، 6درصد کاهش جرائم خشن و کشف 90درصدی سرقت ها و جرائم در سال جاری از دیگر عملکرد های این فرماندهی بوده است.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
105105

کد خبر: 656017

وب گردی

وب گردی