احتمال انتقال ام اس از مادر مبتلا به فرزندان 2 تا 4 درصد است/  بیماری ام اس درمان قطعی دارد؟

یک متخصص مغز و اعصاب در باره علل و درمان بیماری ام اس توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا دکتر اصغر بیاتی گفت: یکی از بیماری‌های سیستم اعصاب مغز و نخاع، بیماری ام اس است که در آن غلاف اعصاب دچار التهاب و باعث اختلال در هدایت سریع پیام‌های عصبی می‌شود.

او افزود: در این بیماری نواحی بسیاری از مغز و نخاع به صورت لکه‌هایی ملتهب می‌شود. به همین علت این بیماری تحت عنوان اسکلروز متعدد یا به طور مخفف ام اس نامیده می‌شود.

بیاتی، ضعف حرکتی اندام‌ها، سرگیجه و لرزش، کاهش دید و دوبینی، افسردگی، اختلال در حافظه و مشکلات مثانه و روده از جمله تکرر ادرار و یبوست را از علایم شایع این بیماری دانست و گفت: در این بیماری، اندام‌های حسی و حرکتی دچار اختلال می‌شوند.

او با اشاره به اینکه علت اصلی این بیماری هنوز نامشخص است گفت: مجموعه‌ای از عوامل ژنتیکی و محیطی در ابتلا به این بیماری موثر هستند.

این متخصص مغز و اعصاب، سن شایع بروز این بیماری را سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی دانست و گفت: احتمال انتقال ام اس از مادر مبتلا به فرزندان دو تا چهار درصد است.

بیاتی گفت: هنوز درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و درمان‌های کنونی بیشتر در راستای جلوگیری از پیشرفت بیماری و کنترل آن است.

105105

کد خبر: 656073

وب گردی

وب گردی