قتل مرد جوان به دلیل اعتراض به صدای بلند هنگام صحبت کردن با تلفن همراه

 ساعت 2 بامداد چند روز قبل مرد جوانی که از مجرمان سابقه‌دار منطقه شهرری است، هنگام گذر از کوچه‌ای و در جریان گفت‌وگویی پرخاشگرانه با تلفن همراه، ساکنان خانه‌ای را از خواب پراند، وقتی صاحبخانه جوان به اعتراض از خانه بیرون آمد، این رهگذر او را با ضربات چاقو به قتل رساند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران،دقایقی بعد مأموران کلانتری 131 شهرری که از این جنایت در خیابان شهید خزایی باخبر شده بودند خود را به محل حادثه رسانده و با پیکر خونین جوان 28 ساله‌ای به نام مجتبی روبه‌رو شدند.
برادر مقتول در نخستین تحقیقات به مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: «برادرم ساعت دو بامداد «31 خرداد ماه» با فردی به نام «مهدی - د» که دارای سوابق گوناگون شرارت است و در همسایگی ما زندگی می‌کند، درگیر شد و این شخص با قمه او را از ناحیه گردن و صورت مجروح کرد و زمانی که بالای سر برادرم رسیدم دیدم او فوت کرده و «مهدی» از محل گریخته بود.»
چند تن از اهالی محل و شاهدان صحنه درگیری هم به کارآگاهان گفتند: ساعت 2 بامداد مهدی مقابل منزل مقتول با گوشی تلفن همراهش با صدای بلند در حال صحبت بود و همزمان با فحاشی از الفاظ زشت و نامناسب استفاده می‌کرد که مجتبی (مقتول) در اعتراض به او از خانه بیرون آمد و به «مهدی» تذکر داد که فرزندش 10 روز پیش به دنیا آمده و همسرش نیاز به استراحت دارد، بعد هم از «مهدی» خواست تا محل را ترک کند اما پسر شرور با او درگیر شد و از داخل خودروی پژو شخصی‌اش، یک چاقو برداشت و به سمت مجتبی حمله‌ور شد و پس از زدن چندین ضربه به او از محل فرار کرد.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی محل سکونت متهم فراری در محدوده خیابان شهید خزایی اطلاع پیدا کردند. او از مجرمان سابقه‌دار منطقه شهرری است که پیش از این بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مواد مخدر، سرقت مسلحانه، ایجاد مزاحمت، اخلال در نظم عمومی، قدرت‌نمایی با سلاح سرد، تخریب اموال عمومی، مصرف مشروبات الکلی، کیف قاپی، تجاوز به عنف دستگیر و روانه زندان شده است.
سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شدند و با اطمینان از حضور او در مخفیگاهش در کرج او را دستگیر کردند.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «در تحقیقات به‌عمل آمده از متهم و مدارک بدست آمده از مخفیگاهش، کارآگاهان دریافتند متهم قصد داشته روز دستگیری به صورت غیرقانونی و از طریق مرزهای ترکیه از کشور فرار کند که ناکام ماند. سرهنگ مکرم اعلام کرد: «با توجه به دلایل، شواهد و قرائن بدست آمده در پرونده و اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت وی از سوی بازپرس پرونده صادر شد و عامل جنایت برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.»

20106

کد خبر: 656240

وب گردی

وب گردی