مدیر عامل هوآوی: تا زمانی که اندروید متن باز باشد، از آن استفاده می کنیم

پنج شنبه هفته گذشته وب سایت «The Information» گزارش داد که هوآوی به لطف جمعی از مهندسان سابق نوکیا، در حال توسعه سیستم عاملی اختصاصی برای موبایل هایش است تا اتکای خود به گوگل و پلتفرم اندروید را کاهش دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجیاتو، حال مدیر عامل هوآوی، آقای «ریچارد یو» (Richard Yu) به این خبر واکنش نشان داده و بیان نموده تا زمانی که گوگل پلتفرم خود را به شکل متن-باز در اختیار این شرکت قرار دهد، از اندروید استفاده خواهد کرد.

وی این مطلب را از طریق یک شبکه اجتماعی چینی موسوم به «Weibo» به کاربران اطلاع داد. مدیر عامل شرکت مذکور در این نوشته عنوان کرده که سیستم عامل توسعه یافته از سوی گوگل، سبب گشته تا شکل گیری و توسعه موبایل های هوشمند با سرعت بسیار بیشتری انجام شود در حالی که کاربران نیز از مزایای این پلتفرم متن-باز بهره مند بوده اند.

البته جالب اینجاست که او خبر منتشر شده را تکذیب نکرد و صرفاً عنوان نمود تا زمان ارائه شدن اندروید به شکل فعلی، از همین سیستم عامل بهره خواهد گرفت. در این بین همچنان مشخص نیست که آیا هوآوی در حال توسعه سیستم عاملی به شکل خانگی است یا خیر؛ پلتفرمی که گفته می شود «کایرین OS» نام خواهد داشت.

سکوت آقای یو در خصوص توسعه سیستم عاملی به شکل جداگانه، احتمالاً به منزله آن است که هوآوی در خانه مشغول آماده سازی چنین پلتفرمی است تا اگر شرایط و ارتباطات اش در آینده با گوگل به شکل مطلوب باقی نماند، بتواند از سیستم عامل خود-ساخته به جای اندروید بهره جوید.

20101

کد خبر: 656379

وب گردی

وب گردی