صفاری نطنزی:  موانع عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بعد از تصویب برجام از بین رفته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است در پسابرجام و لغو قطعنامه‌های ضدایرانی شورای امنیت، فضا به گونه ای فراهم شده که دلیلی متقنی بر رد عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت مرتضی صفاری نطنزی با اشاره به اهمیت سازمان همکاری شانگهای گفت: مجموعه شانگهای با حضور کشورهای مهمی مثل چین، روسیه و هند یکی از سازمان‌های قدرتمند منطقه است که می تواند در زمینه های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی به صورت راهبردی عمل کند.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای به نفع دو طرف است، عنوان کرد: کمیته ای تحت عنوان مبارزه با تروریسم در این سازمان فعالیت دارد که پیگیر مسائل مربوطه در منطقه و سطح دنیاست لذا ایران با عضویت در این سازمان می تواند در این کمیته حضور یافته و تجربیات خود را در این زمینه به اشتراک بگذارد.

وی در ادامه در خصوص اهمیت عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بیان داشت: کشور ما فعالیت‌های زیادی در خصوص مبارزه با تروریسم داشته و توانسته است بسیاری از فعالیت‌ها را چه در سطح کشور و چه خارج آن در سطح منطقه خنثی کند لذا حضور ایران در این سازمان می تواند بسیار در جریان ادامه روند راهکارهای آن برای مبارزه با تروریسم مثمر ثمر باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از تصویب برجام فضایی پیش آمد که قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران لغو شد لذا با لغو این قطعنامه‌ها شرایط به گونه ای فراهم شده که دیگر دلیلی مبنی بر رد عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای وجود ندارد./

203/201

کد خبر: 656441

وب گردی

وب گردی