ممنوعیت تبلیغ کالاهای سلامت محوری با مجوز سازمان غذا و دارو  از شبکه‌های ماهواره‌ای

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کالاهای سلامت محوری که مجوز سازمان غذا و دارو را دارند، از شبکه‌های ماهواره‌ای، گفت: مردم توجه داشته باشند که فریب عنوان "دارای مجوز بهداشتی بین‌المللی" محصولات ماهواره‌ای را نخورند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو ، دکتر مصطفی اسماعیلی، در توضیح سیاست‌های کلی سازمان غذا و دارو در حوزه فرآورده‌های بهداشتی خصوصا حوزه مراقبت از پوست و مو گفت: فراورده‌های آرایشی و بهداشتی پوست و مو در کنار سایر محصولات بخشی از فعالیت‌های اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به عنوان ارگانی نظارتی است که ذیل این وظیفه بر تمامی فعالیت‌های حوزه‌های تولید، واردات، صادرات و پایش سطح عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی به منظور انطباق با ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی، مدیریت می‌کند.

اسماعیلی ادامه داد: از آنجا که تأمین سلامت آحاد جامعه، اصلی‌ترین رسالت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، براین اساس سازمان غذا و دارو نیز با بهره‌گیری از توانمندی کارشناسان و نیرو های موجود، تحقق هدف ذکر شده آنهم به نحو مطلوب را وظیفه خود می‌داند.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره حمله مافیای محصولات ماهواره ای و تقلبی به سلامت مردم، تاکید کرد: بدون تردید مصرف هر آنچه که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود اعم از فراورده‌های آرایشی، بهداشتی، دارو و مکمل شبهه‌ناک بوده و اغلب ادعاهای مطرح شده در آنها خلاف واقع است؛ لذا از آنجایی که بسیاری از مردم جذب این شایعات و ادعاهای دروغین می‌شوند؛ متاسفانه عوارض آن نیز مصرف کننده را در بر می‌گیرد.

اسماعیلی درباره رویکرد سازمان غذا و دارو نسبت به این قبیل معضلات افزود: در فرایندی عمومی، تبلیغات ماهواره‌ای کالاهایی که مجوز سازمان غذا و دارو را دارند، ممنوع کرده‌ایم.

او با اشاره به اینکه گاهی دیده می‌شود مردم فریب عنوان "دارای مجوز بهداشتی بین‌المللی" محصولات ماهواره‌ای را می‌خورند و کالا را خریداری و مصرف می‌کنند، افزود: فراورده‌های بین‌المللی مورد تایید سازمان غذا و دارو در داخل کشور و از طریق شبکه‌های توزیع رسمی‌عرضه می‌شوند، ضمن اینکه نه نیازی به تبلیغ در ماهواره و شبکه‌های مجازی دارند و نه همانطور که در بالا بیان شده، اجازه‌اش را.

او در پایان گفت: مردم به هیچ عنوان به تبلیغات کذایی محصولاتی که در این شبکه‌ها معرفی می‌شوند، نباید اعتماد نکنند.

20106

کد خبر: 656495

وب گردی

وب گردی