طرح ساها، بهترین راه برای افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای است

رییسدانشگاه آزاد واحد اردبیل گفت: سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد (سا‌ها)، می‌تواند به بهترین راه برای افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل شود.

دکتر علی شامل در حاشیه جلسه شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: در شرایط کنونی که دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه نسل سوم تبدیل شده که کار آفرینی شرط اصلی آن است و در جهت کاهش وابستگی به شهریه و تولید ثروت از علم گام برمی دارد طرح ساها می‌تواند به بهترین راه برای ایجاد درآمدهای غیر شهریه‌ای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل شود.

وی افزود: یکپارچه کردن تمامی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه اقدام موثر و مناسبی است تا با امکانات و تجهیزات موجود بهترین و بالا‌ترین خدمات را ارائه کرده و به سمت ارائه خدمات ملی و بین‌المللی پیش ‌رود و در توسعه همه‌جانبه دانشگاه نقش محوری ایفا کند.

دبیر هیات امنای استان اردبیل بیان کرد: بی شک شبکه‌سازی و تهیه بانک اطلاعات جامع آزمایشگاهی و کارگاهی که اقدامی بزرگ برای افزایــــش بهره‌­وری، صرفه­‌جویی حداکثری، جلوگیری از خریدهای تکراری، مجهز کردن آزمایشگاه‌ها به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشــــرفته، درآمـــــدزایی و پیشبرد امور تحقیقاتی است، در سال های آینده می تواند حوزه خدمات دهی خود را از مرزهای کشور خارج ساخته و به سطح فراگیر بین‌المللی ارتقا یابد.

شامل خاطر نشان کرد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده اند، تدوین و اجرای طرح هایی که بتواند در راستای تحقق عملی این شعار و منطبق بر منویات معظم له عملیاتی و اجرایی شود، از وظایف دانشگاه های کشور است که سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد (سا‌ها)، بهترین اقدام در این خصوص می باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار امیدواری کرد: شاخص‌های آزمایشگاهی و کارگاهی در استان اردبیل هر چه زودتر بتواند با استانداردهای لازم هماهنگ شده و با استفاده از پتانسیل های موجود در منطقه و با تلاش، هم‌فکری، همدلی و همراهی همه بخش‌های دانشگاهی، بتوان با قدرت بیشتری در توسعه این طرح برای انجام خدمات بیشتر، تولید علم و کسب درآمد رو به پیش حرکت کرد.

سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد (سا‌ها)، که در سال های اخیر طراحی و ایجاد شده و در سال جاری مراحل تکمیلی و عملیاتی خود را اجرا می کند، با یکپارچه‌سازی آزمایشگاه‌های سراسر کشور با دارا بودن 7600 آزمایشگاه و 3400 کارگاه، درواقع یک آزمایشگاه بزرگ ملی محسوب شده و برای استفاده از این سامانه، هیچ محدودیتی حتی برای دانشجویان غیر دانشگاه آزاد اسلامی نیز وجود ندارد و هرکسی از هرجای کشور می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد و از خدمات آن استفاده کند.

کد خبر: 656538

وب گردی

وب گردی