روند کاهش آمار داوطلبان کنکور/ علوم تجربی درصدر تقاضای کنکوری ها

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: براساس آمار ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۵ تعداد ۸۶۰ هزار و ۱۰۹ نفر داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده اند و بیشترین داوطلب در گروه علوم تجربی قرار دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر حسین توکلی گفت: در آزمون سراسری سال ۹۵ تعداد ۸۶۰ هزار و ۱۰۹ نفر داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۵۰۹ هزار و ۱۹ نفر زن و ۳۵۱ هزار و ۹۰ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۹.۱۸ درصد داوطلبان زن و ۴۰.۸۲ درصد داوطلبان مرد است.

او افزود: از تعداد ۸۶۰ هزار و ۱۰۹ نفر ثبت نام کننده، تعداد ۱۶۲ هزار و ۸۷۹ نفر در علوم ریاضی، تعداد ۵۱۹ هزار و ۴۸۸ نفر در علوم تجربی، تعداد ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر در علوم انسانی، ۹ هزار و ۸۸۱ نفر در هنر و ۶ هزار و ۳۶۱ در زبان های خارجی شرکت کرده اند.

توکلی گفت: آمار سال ۹۵ نسبت به آمار داوطلبان سال ۹۴ تعداد ۱۷ هزار و ۹۶۱ نفر، نسبت به سال ۹۳ تعداد ۱۷۱ هزار و ۲۷۲ نفر، نسبت به سال ۹۲ تعداد ۲۲۳ هزار و ۵۲۱ نفر، نسبت به سال ۹۱ تعداد ۲۰۶ هزار و ۲۲۴ نفر، نسبت به سال ۹۰ تعداد ۲۷۲ هزار و ۹۳۰ نفر و نسبت به سال ۸۹ تعداد ۴۲۶ هزار و ۷۲۳ نفر کمتر است.

او گفت: با توجه به اینکه به هر یک از داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان های خارجی اجازه داده شده است که در صورت علاقمندی به گروه آزمایشی هنر، علاقمندی خود را مشخص کنند تعداد ۴۴ هزار و ۸۱۶ داوطلب از گروه های ۱، ۲، ۳ و ۵ علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر اعلام کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: همچنین به هر یک از داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر اجازه داده شده است که در صورت علاقمندی به گروه آزمایشی زبان، علاقمندی خود را مشخص کنند تعداد ۱۰۹ هزار و ۳۴۹ داوطلب از گروه های ۱، ۲، ۳ و ۴ علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی زبان اعلام کرده اند.

آمارهای آزمون سراسری سال ۹۵

آمار داوطلبان در هر گروه آزمایشی زمان برگزاری آزمون کاهش آمار داوطلبان نسبت به سال های گذشته
۵۱۹ هزار و ۴۸۸ نفر در علوم تجربی صبح جمعه ۲۵ تیر تعداد ۱۷ هزار و ۹۶۱ نفر کمتر از سال ۹۴
۱۶۲ هزار و ۸۷۹ نفر در علوم ریاضی صبح پنجشنبه ۲۴ تیر تعداد ۱۷۱ هزار و ۲۷۲ نفر کمتر از سال ۹۳
۱۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر در علوم انسانی صبح پنجشنبه ۲۴ تیر تعداد ۲۲۳ هزار و ۵۲۱ نفر کمتر از سال ۹۲
۹ هزار و ۸۸۱ نفر در هنر بعدازظهر پنجشنبه ۲۴ تیر تعداد ۲۰۶ هزار و ۲۲۴ نفر کمتر از سال ۹۱
۶ هزار و ۳۶۱ در زبان های خارجی بعدازظهر جمعه ۲۵ تیر تعداد ۲۷۲ هزار و ۹۳۰ نفر کمتر از سال ۹۰
جمع : ۸۶۰ هزار و ۱۰۹ نفر داوطلب تعداد ۴۲۶ هزار و ۷۲۳ نفر کمتر از سال ۸۹

او افزود: در واقع آمار داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود، علاقمندی خود را برای گروه های هنر و زبان های خارجی اعلام کرده کرده اند در مجموع ۱۵۴ هزار و ۱۰۵ نفر است.

توکلی گفت: با توجه به اینکه آزمون سراسری در هر یک از گروه های آزمایشی در نوبت های جداگانه برگزار می شود با توجه به تعداد داوطلبان ثبت نام کننده و آمار داوطلبانی که علاوه بر گروه آزماشی اصلی خود بر حسب مورد در گروه های آزمایشی هنر و زبان خارجی شرکت کرده اند، برای آزمون یک میلیون و ۱۴ هزار و ۲۷۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

او گفت: از میان یک میلیون و ۱۴ هزار و ۲۷۴ کارت ورود به جلسه آزمون، تعداد ۶۱۱ هزار و ۷۵۴ کارت برای خواهران و تعداد ۴۰۲ هزار و ۵۲۰ کارت برای برادران صادر شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: کارت شرکت در آزمون کلیه داوطلبان از روز یکشبه ۲۰ تیر ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. داوطلبان می توانند از این تاریخ تا چهارشنبه ۲۳ تیر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و بر اساس دستورالعمل ضمن مشاهده، از کارت خود پرینت تهیه کنند.

او گفت: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزماشی متقاضی شده اند علاو بر گروه اصلی خود برحسب مورد باید کارت آزمون گروه های آزمایشی دوم و سوم خود نیز اقدام کنند.

توکلی گفت: آزمون سراسری سال ۹۵ در صبح و بعد از ظهر پنجشنبه ۲۴ و جمعه ۲۵ تیرماه در ۳۶۹ شهر و در ۴۶۷ حوزه امتحانی برگزار می شود. آزمون علوم ریاضی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۲۴ تیر، آزمون هنر در بعد از ظهر پنجشنبه ۲۴ تیر، آزمون علوم تجربی در صبح جمعه ۲۵ تیر و آزمون زبان های خارجی در بعد از ظهر جمعه ۲۵ تیر برگزار خواهد شد.

20104

کد خبر: 656654

وب گردی

وب گردی