رییس کمیته امداد: مدیران کمیته کمترین حقوق  را  می‌گیرند/فتاح فیش حقوقی خود را منتشر کرد/عکس

رییس کمیته امداد امام خمینی در نشست با اصحاب رسانه گفت:بررسی‌های وضعیت حال و گذشته کمیته امداد نشان می دهد که این نهاد همواره از موضوع حقوق‌های سرسام‌آور مبرا بوده است .

زهره حاجیان- ایسکانیوز : سید پرویز فتاح در نشست خبری خود پس از مراسم افطاری با اصحاب رسانه و خبرنگاران که در باغ موزه قصر برگزار شد گفت: مدیران کمیته امداد انصافا جزو کمترین گروه حقوقی مدیران کشوری قرار دارند که جزییات آن به سازمان بازرسی کشور ارائه شده و آنها نیز می‌توانند آن را اعلام کنند.

او گفت: در گذشته افرادی مانندعسگراولادی در کمیته امداد امام خدمت کردند که نیازی به حقوق نداشتند و حتی از دارایی خود به کمیته هم کمک می کردند.

رییس کمیته امداد امام در پاسخ خبرنگاری در مورد میزان حقوق خود ، فیش حقوقی خود را منتشر کرد و گفت: من کارمند کمیته نیستم و مامور به خدمت در این نهاد هستم و فیش حقوقی خود را از محل دیگری دریافت می‌کنم البته اگر اضافه کار یا ماموریتی در دوران خدمت در کمیته امداد داشته باشم از محل کمیته امداد پرداخت خواهد شد که رقم قابل توجهی هم نیست.

فتاح در مورد میزان حقوق کارمندان کمیته گفت: 26 هزار نفر کارمند در این نهاد کار می کنند که بیشتر آنها کمتر از دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

فتاح با اشاره به اینکه بالاترین حقوق را در امداد کارمندی می گیرد که 37 سال سابقه خدمت دارد و حدود 10 میلیون تومان دریافت می کند.

200 هزار از ایتام تحت پوشش کمیته امدادند

به گفته پرویز فتاح در حال حاضر حدود 200 هزار نفر ایتام در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که خوشبختانه همه آنها حداقل یک حامی داشته و بعضی چند حامی دارند اما هر حامی معمولا 30 هزار تومان پرداخت می کند و مشکلات آنها را رفع نمی کند.

فتاح در مورد مجتمع سوهانک کمیته امداد گفت: در حال حاضر کمیته امداد در ساختمان آزادی مستقر است و بقیه واحدها نیز تا آخر تیرماه به آزادی منتقل خواهد شد.

به گفته رییس کمیته امداد امام معامله سوهانک هنوز قطعی نشده چرا که طرف معامله ما دولتی است و به علت آنکه خرید هرگونه ساختمان اداری در دولت ممنوع است و باید مجوز لازم را از هیات دولت گرفته شود و امیدواریم پس از طی مراحل لازم، معامله انجام شود.

صندوق قرض الحسنه امداد

رییس کمیته امدادبا اشاره به اینکه در حال حاضر 50 شعبه این صندوق در سراسر کشور آماده شده است گفت: قرار نیست این صندوق تبدیل به بانک شود و مجوز کمیته امداد از بانک مرکزی گرفته شده و مجوز تاسیس آن به نام بانک نیست.

فتاح در توضیح راه اندازی این صندوق گفت: بسیاری از نیازمندان نیاز به وام دارند و از طرفی برخی ازنیکوکاران نیز قصد حمایت از نیازمندان را به صورت دادن وام دارند و از آنجایی که کمیته امداد منابعی در اختیار ندارد باید نیازمندان را به بانک‌های ارجاع می دادیم و با راه اندازی این صندوق همه مشکلات حل شده و مددجویان و نیازمندان می‌توانند به طور مستقیم تسهیلات را از همین صندوق دریافت کنند.

حدود 120 هزار نفر فرزند محسنین زیر 18 سال نیز فاقد حامی هستند

فتاح به طرح محنسین هم اشاره کرد و گفت: فرزندان محسنین که کودکان زیر 18 سال غیریتیمی هستند که سرپرست خانواده آنها زنده است به علت عواملی چون مریضی، زندانی شدن، کم توانی، از کار افتادگی و... قادر به تامین معاش خانواده خود نیستند و آنها نیز تحت پوشش امداد قرار دارند. ر حال حاضر 198 هزار حامی برای محسنین جذب شده‌اند و حدود 120 هزار نفر فرزند محسنین زیر 18 سال نیز فاقد حامی هستند.

105105

کد خبر: 656707

وب گردی

وب گردی