رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس: نقش بی‌بدیل دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه جامعه و  آموزش عالی انکارناپذیر است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در مراسم معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان  و در جمع مسئولان این شهر بیان کرد: نقش بی‌بدیل دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه جامعه و آموزش عالی انکارناپذیر و بسیار پررنگ است.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای جلسه دکترحمزه سارویی، دبیر هیئت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت: 38 تا 40 درصد بار آموزش عالی کشور به دوش دانشگاه آزاد اسلامی است و این از دستاوردهای مثبت نظام جمهوری اسلامی است و نقش بی‌بدیل دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه جامعه و آموزش عالی انکارناپذیر و بسیار پررنگ است و رشد و پیشرفت دانشگاه در راستای توسعه فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی همراه بوده است.

دبیر هیات امنای فارس بیان کرد: ویژگی‌های یک مدیر موفق،تعامل با زیر مجموعه خود، بخصوص احترام به اعضای هیأت علی، کارکنان و ارباب رجوع است و این امر سر لوحه کاری همه مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس می باشد که بعنوان یک اصل پذیرفته شده است.

سارویی افزود: امانت داری،پاسخگویی و عدم تبعیض در حیطه مسئولیتی هر یک از ما، یک اصل است و باید در این راه از تمام نیرو و پتانسیل‌های موجود در جهت پیشبرد اهداف کلان دانشگاه استفاده کنیم و اخلاق مداری و ایجاد یک فضای صمیمی و پر نشاط در حوزه کاری و مدیریتی از نکات مهم و برجسته است و از رئیس واحد لارستان خواست طرح شفا(شهرک‌های فناوری آزاد)، ساها(سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد) و راه‌اندازی مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان را به جدیت پیگیری کند.

در ادامه‌ی حجت الاسلام والمسلمین مختار موسوی،امام جمعه معزز لار در سخنانی در این مراسم ضمن عرض تسلیت و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ایام و لیالی قدر، اظهار داشت: در روایت داریم که نگاه کردن به چهره عالم عبادت است این نه نشان آن است که ما را قشری‌گر کند؛ بلکه می تواند به بشر بگوید آن کس که می تواند رهبر باشد؛ عالم است، نگاهتان جز به در خانه ی عالم به جایی دیگر نباشد که اگر به دیگر جاها باشد ثمره ی آن جز گمراهی نیست.

وی تصریح کرد:« مدادی که عالم با آن می نویسد ارزشش از شهید والاتر است، چون عالم است که مجاهدپرور است، لزوم آموزش با پرورش است و در اینجاست که سلام می فرماید: علم باید آزاد باشد نه اسیر دست هواپرستان! وقتی به سیره ی اسلام نگاه می کنیم متوجه می شویم که حضرت محمد(ص) 13 سالی که در مکه بودند فقط به کادرپردازی نیروی اسلام پرداختند و تمدن سازی کردند و ما اکنون در آن 13 سال قرار داریم.

امام جمعه لار گفت: مقام معظم رهبری رهبر فرمودند نظام ما 5 رتبه را باید طی کند که مرتبه ی آخر تمدن سازی است و در این راه باید تمام تلاش خود را بکار گیرم.

سپس مسعود راسخی، معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه لارستان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: امروزه همینطور که رئیس جمهور گفتند دانشگاهها بار سنگینی در مسیر توسعه کشور به دوش می کشد؛ اگر دولتی بخواهد در مسیر خود موفق باشد باید ارتباط تنگاتنگ با دانشگاهها داشته باشد که این موضوع را بارها در سخنان روحانی دیده ایم. حتی به تبع آن در شهرستان شاهد بودیم که تعامل و ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه و دولت برقرار بوده است. به هر حال اقتصاد مقاومتی که رهبر فرمودند بدون ارتباط با دانشگاهها محقق نخواهد بود.

وی افزود: بعد از ورود دانشگاه آزاد اسلامی به لار، شاهد کارهای فرهنگی زیادی بوده ایم و خواستار کمک دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در خصوص تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی که تاکید جدی مقام معظم رهبری بر این موضوع است، شد.

سپس دکتر فرزانه،رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی فارس ضمن گرامیداشت ایام سوگواری امیرمؤمنان،حمایت همه جانبه مسئولان شهرستان بخصوص نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی،اساتید اندیشمند و فعال،کارکنان خدوم دانشگاه و موقعیت جغرافیای مناسب شهرستان را فرصت های پیش روی رئیس جدید واحد لارستان معرفی کرد و خواستار فعالیت‌های هر چه بیشتر این واحد دانشگاهی در عرصه پژوهش و شرکت‌های دانش بنیان و گسترش تحصیلات تکمیلی و درآمدزایی غیرشهریه ای شد.

در پایان مراسم دکتر مهدی مهدی زاده که به عنوان رئیس واحد ضمن عرض تسلیت به مناسبت شب های قدر، گفت: اینجانب با توجه به اینکه در تیرماه 94 سرپرستی موقت دانشگاه را به عهده گرفتم، از جمله کارهای شاخصی که انجام داده ام اضافه کردن 5 رشته دکتری و 10 رشته ی ارشد بوده است و تعامل با سازمان ها و... که مراکز رشد و سازمان های دانش بنیان را توسعه دهند و همچنین پرداخت وام مسکن به کارکنان و اعضای هیئت علمی که تا کنون 40 درصد پرداخت شده است؛ می باشد و جا دارد از تمامی مسئولین، کارکنان و اعضای هیأت علمی تشکر و قدردانی کنم.

براساس این گزارش، مراسم معارفه دکتر مهدی مهدی زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با حضور رؤسای سازمان ها و ارگان های شهرستان از جمله سازمان بهزیستی، اداره ورزش و امور جوانان،فرماندهی انتظامی، دانشگاه عالی ، شورای شهر،اداره کار و امور اجتماعی و بخشدار لارستان و .... برگزار شد.

20101

کد خبر: 656721

وب گردی

وب گردی