۲۵۶ هکتار جنگل خوزستان طعمه حریق شد/تماس با شماره۱۵۰۴برای حریق ها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۶ فقره حریق در استان رخ داد که حدود ۲۵۶ هکتار جنگل، مرتع و بیشه طعمه حریق شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سرهنگ محمد عزیزی گفت: یکی از علت های حریق جنگل ها و مراتع در خوزستان گرمای بالا است. همچنین بارندگی های سال گذشته و اوایل امسال که باعث رشد پوشش گیاهی علف فراوان و در نهایت خشک شدن آنها که با کوچکترین جرقه ای باعث آتش سوزی می شود نیز از دیگر علت های حریق در جنگل ها و مراتع استان است.

او افزود: حریق ها معمولا یا عمدی است یعنی مرتع ها را آتش می زنند و یا اینکه غیر عمدی مانند تیراندازی شکارچیان، ماندن ته سیگار و یا آتش های خاموش نشده خانواده هایی که برای تفریح به جنگل رفته اند، است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان گفت: شهرستان های اندیمشک، اندیکا، ایذه، باغملک، بهبهان، دزفول، مسجدسلیمان، لالی، شوشتر و شوش در زمینه آتش سوزی جنگل ها بحرانی هستند.

عزیزی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۶ فقره حریق در خوزستان رخ داد که حدود ۲۵۶ هکتار جنگل، مرتع و بیشه طعمه حریق شد. سهم جنگل طبیعی در این آتش سوزی ها ۳۸ هکتار، مرتع ۱۱۱ هکتار، مرتع مشجر ۲۱ هکتار و جنگل های دست کاش نیز ۸۰ هکتار بود.

او گفت: از مردم تقاضا داریم تا در صورت وقوع حریق با تلفن ۱۵۰۴ که مرکز کنترل فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان است، تماس بگیرند. این تلفن به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم خواهد بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان ادامه داد: تقاضا داریم تا مردم برای اطفای حریق همکاری را داشته باشند و بیشه زارها نیز به دلیل آتش زدن کاه و کلش زمین های زراعی ـ‌ کشاورزی است که تقاضا داریم از این کار خودداری کرده و همکاری لازم را داشته باشند.

عزیزی با اشاره به اینکه کمبود امکانات و خودرویی داریم،گفت: امکاناتی تهیه شده و پاسخگوی استانی با این عظمت نیست و مثلا دزفولی که ۳۰۰ هکتار جنگل دارد نمی توان تنها با یک خودرو آن هم در مناطق صعب العبور خدمت رسانی کنیم.

او افزود: سازمان جنگل ها اخیرا یک بالگرد را به صورت اجاره ای در استان خوزستان به منظور اعزام نیرو به مناطق صعب العبور مستقر کرده است. همچنین ۱۷ تیم اطفای حریق در سراسر استان که به لوازم اطفای حریق تجهیز شده اند را تشکیل داده ایم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان ادامه داد: امسال ۱۱ دستگاه خودروی اطفای حریق خریداری شده که در شهرستان ها به کار گرفته می شود. اگر افراد ما به صورت آنی در محل حریق حضور پیدا کنند، قطعا آتش سوزی در کمترین زمان ممکن مهار خواهد شد.

20103

کد خبر: 656765

وب گردی

وب گردی