ابو شریف: کشورهای عرب مردم فلسطین را به حال خود رها کرده‎اند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: وضعیت قدس و مسجدالاقصی خطرناک است و پروژه‎های صهیونیستی به طور کامل و با تمام قدرت در حال اجرا هستند و در این شرایط انتفاضه قدس هیچ حامی عربی ندارد و کشورهای عرب مردم فلسطین را به حال خود رها کرده‎اند .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری قدس، "ناصر ابوشریف" نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نشستی علمی – رسانه ای "روز جهانی قدس؛ که پیش از ظهر امروز (یکشنبه) از سوی قدسنا و با همکاری جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد گفت: در آستانه روز جهانی قدس اگر بخواهیم بر مبنای اصول امام خمینی (ره) حرکت کنیم باید دو اصل مهم را در نظر بگیریم. نخست اینکه دشمن واقعی امت اسلامی که رژیم صهیونیستی را بشناسیم و دیگر دشمنان اسلام را نیز بر مبنای معیار نزدیکی به این رژیم شناسایی کنیم. دوم اینکه همواره و همیشه برای تحقق وحدت اسلامی و حفظ آن کوشا باشیم.

وی تاکید کرد: شرایط قدس در سال جاری بشارت دهنده و مساعد نبوده است و در این سال ما شاهد تشدید تدابیر صهیونیست‎ها علیه قدس بوده‎ایم. رژیم صهیونیستی در نهایت برای سیطره کامل بر مسجدالاقصی تلاش می‎کند و طرح‎هایش بدون این طرح تکمیل نخواهد شد. آنها در صدد ویرانی مسجدالاقصی و ساخت هیکل ادعایی خود به جای آن هستند. باید توجه داشته باشیم که تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی هدف نهایی آنها نیست.

ابو شریف افزود: شهرک سازی در قدس به حد غیر قابل توصیفی رسیده است. ما شاهد توسعه شهرک سازی‎ها تا منطقه اغوار هستیم و این اقدامات به بهانه‎ها و شیوه‎های مختلف نظیر ساخت پارک، پارکینگ، خط آهن و مترو دنبال می‎شود. هم اکنون یک منطقه در قدس وجود ندارد که طرح‎های توسعه طلبانه صهیونیستی و شهرک سازی در آن آغاز نشده باشد. البته در این مسئله دلالان عرب نیز وجود دارند که با خرید ساختمان‎ها و اراضی فلسطینی‎ها با واسطه گری آن را در اختیار صهیونیست‎ها قرار می‎دهند، در این مسئله متاسفانه برخی کشورهای عربی نیز نقش دارند و مسائل پشت پرده‎ای وجود دارد که من در شرایط کنونی قصد تشریح آنها را ندارم.

ابوشریف تاکید کرد: همچنین در زمینه طرح‎های خطرناک صهیونیست‎ها در قدس، باید به طرح ساخت فرودگاه در منطقه قلندیا در شمال قدس اشاره کنم. این طرح‎ها اهداف خطرناکی دارند که بخشی از آنها را در طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی شاهد بودیم. در موضوع تقسیم زمانی مسجدالاقصی بجز در ساعات اقامه نماز (پس از اذان) در اختیار صهیونیست‎ها قرار خواهد گرفت و فلسطینی‎ها باید پس از خواندن نماز تا 15 دقیقه بعد مسجدالاقصی را ترک کنند. در موضوع تقسیم مکانی مسجدالاقصی نیز قرار بود بیش از 30 هزار مترمربع از کل این مسجد شریف در اختیار یهودیان قرار گیرد که مردم فلسطین در اعتراض به همین طرح به پاخاسته و انتفاضه قدس (انتفاضه سوم) را آغاز کردند.

نماینده جهاد اسلامی افزود: توطئه دیگر صهیونیست‏‎ها ممنوعیت ورود افراد زیر 40 سال و ساکنان کرانه باختری به قدس بوده است. بر اساس این طرح فقط ساکنان قدس و مناطق اشغالی 1948 که بالای 40 سال دارند امکان ورود به مسجدالاقصی را می‎یابند. همچنین توطئه دیگر بازداشت و بیرون راندن فلسطینی‎ها از مسجدالاقصی به بهانه به برگزاری مراسم دینی و یا جلسات قرآن است که توطئه‏‎ای بسیار خطرناک است.

وی افزود: در نهایت باید تاکید کنم که وضعیت قدس و مسجدالاقصی خطرناک است و پروژه‎های صهیونیستی به طور کامل و با تمام قدرت در حال اجرا هستند. در همین شرایط باید تاکید کنم که انتفاضه قدس متاسفانه هیچ حامی عربی ندارد و کشورهای عرب مردم فلسطین را به حال خود رها کرده‎اند . اعراب در تلاش برای اجرای طرح موسوم به ابتکار عربی هستند که واقع به منزله حذف مسئله فلسطین به نفع اهداف رژیم صهیونیستی است. ما تشکیلات خودگردان را بزرگترین مانع در برابر انتفاضه می‎دانیم که در واقع اقدمات این تشکیلات تبلور تصمیم اعراب برای خاموش کردن شعله‎های انتفاضه قدس است.

ابوشریف با تاکید بر این مسئله که صهیونیست‎ها اجازه تشکیل کشور مستقل فلسطینی را در هیچ شرایطی نخواهد داد، افزود:با وجود تمامی توطئه‎ها همچنان در اراضی فلسطین تاریخی، جمعیت فلسطینی‎ها بیشتر از یهودیان است و صهیونیست‎ها تلاش دارند با تجمع فلسطینی‎ها در اماکن خاص و کوچک و تحت نظارت تشکیلات خودگردان از خود برای اداره امور آنها سلب مسئولیت کنند.

وی در ادامه افزود: وضعیت قدس متاسفانه هیچ کس را خوشحال نمی‎کند و ما به تلاش‌های بیشتر برای نشان دادن اهمیت این روز نیاز داریم. در این شرایط قدس نیاز به بیشترین کمک‎ها دارد و امت اسلامی باید رویکرد خود را به سوی قدس و مسئله فلسطین قرار دهد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در خاتمه با اشاره به دشمنی‎ها علیه جمهوری اسلامی ایران، افزود: من تمام این دشمنی‎ها علیه ایران را به علت حمایت این کشور از مسئله فلسطین می‎دانم . هم اکنون در صحنه منطقه این فقط ایران است که از مسئله فلسطین حمایت می‎کند. دشمنان ایران در واقع با حمایت از مسئله فلسطین مخالف هستند و به طور کلی همه آنها دشمن واقعی فلسطین هستند.

205/201

کد خبر: 656769

وب گردی

وب گردی