زمان ارسال دومین آزمایشگاه مداری چین اعلام شد

چین پس از ارسال موفق نسل جدید موشک حامل لانگ‌مارچ 7 به فضا، اکنون یک جدول زمانی را برای پرتاب‌های آینده طرح‌ریزی کرده که قرار است ایستگاه فضایی 60 تنی این کشور را تا سال 2022 مونتاژ و اجرایی کنند.

به گزارش به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، وو پینگ معاون سازمان مهندسی ماموریت های سرنشین‌دار فضایی اعلام کرد: چین در اواسط سپتامبر دومین آزمایشگاه مداری خود یعنی "تیانگوگ 2" را به مدار پایین زمین ارسال خواهد کرد.

سی‌.ان‌.ان نوشت: نخستین آزمایشگاه فضایی این کشور "تیانگونگ 1" در سپتامبر 2011 پرتاب شد و دو اتصال را با ماژول انجام داد. این آزمایشگاه مداری در ماه مارس از سرویس خارج شد اما در مدار ماند تا در ماههای آینده به تدریج به سمت جو سقوط کرده و در آن بسوزد.

چین امیدوار است تا حدود سال 2022 بتواند نخستین ایستگاه فضایی مدارگرد این کشور را در مدار بسازد. انتظار می‌رود این ایستگاه شامل دو آزمایشگاه و یک ماژول اصلی باشد. پرتاب موشک لانگ‌مارچ در روز شنبه نشان‌دهنده یک گام کلیدی در مسیر برنامه چین برای ساخت یک ایستگاه فضایی دایمی در مدار است.

تاکنون دانشمندان چینی سه پرتاب فضایی دیگر را تا مارس سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند. طبق این چارچوب زمانی، سومین پرتاب به انتقال فضاپیمای "شنژو 11" به همراه دو فضانورد به مدار خواهد پرداخت که در اکتبر به تیانگونگ 2 متصل خواهند شد.

فضانوردان این ماموریت در حال حاضر انتخاب شده و اکنون تحت تمرینات سنگین قرار دارند. این ماژول در ماه نوامبر به زمین بازخواهد گشت.

در آوریل 2017، نخستین فضاپیمای باری چین موسوم به "تیانژو 1" به تیانگونگ 2 متصل خواهد شد.

به تازگی دفتر امور فضای سازمان ملل و سازمان مهندسی ماموریت های سرنشین‌دار فضایی چین توافق کرده‌اند که با هم در توسعه قابلیت‌های فضایی بر روی ایستگاه فضایی آینده چین همکاری کنند.

20104

کد خبر: 656962

وب گردی

وب گردی