انتشار «یافته‌های غیرعادی» پژوهش محقق ایرانی در یک مجله معتبر بین‌المللی

مقاله پژوهشی عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری در مجله معتبر بین‌المللی «مکانیکا» منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مقاله پژوهشی دکتر احسان امیری راد، عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک و مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری که برای اولین بار به بررسی تاثیر جریان برشی بر سرعت فروپاشی قطرات پرداخته است، در مجله بین‌المللی «مکانیکا» به چاپ رسیده است.

دکتر امیری راد با اشاره به اینکه یکی از پدیده‌های مشاهده شده در سیستم‌های دوفازی فروپاشی قطرات است، گفت: این پدیده به این معناست که بعضی قطرات از بین رفته و در عوض قطرات دیگری رشد می‌کنند که اصطلاحا به این پدیده Ostwald Ripening گفته می‌شود.

او ادامه داد: بر اساس مدل‌سازی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم جریان برشی ضمن کنترل سرعت این فرآیند گاهی می‌تواند این روند را معکوس کند؛ یعنی قطرات کوچکتر نه تنها از بین نمی‌روند، بلکه بزرگتر می‌شوند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری گفت: با توجه به غیرعادی بودن نتایج با گروه‌های تحقیقاتی در سوئد و ایتالیا مشورت شد که پس از تائید این گروه‌های تحقیقاتی بین‌المللی، این پژوهش در نشریه معتبر مکانیکا منتشر شد.

بر اساس این گزارش، دکتر احسان امیری‌راد، مدیر مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت و استادیار و عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری است که در کارنامه علمی خود تاکنون ١۵ مقاله ISI چاپ شده و یا در حال چاپ در نشریات بین‌المللی دارد.

20104

کد خبر: 656969

وب گردی

وب گردی