اولین بیمارستان فوق تخصصی اطفال راه اندازی می شود

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره موسسه زنجیره امید گفت: اولین بیمارستان فوق تخصصی و استاندارد کودکان با کمک وزارت بهداشت و خیرین بزودی راه اندازی می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، مریم مرعشی، به فعالیت های موسسه خیریه زنجیره امید اشاره کرد و گفت: این موسسه برای کودکان محروم زیر ۱۸ سال در زمینه‌های قلب، ارتوپدی و ترمیمی اقدامات درمانی انجام می دهد.

او افزود: متاسفانه در زمینه بیمارستان های تخصصی کودکان در کشور کمبود وجود دارد و در مرکز طبی کودکان، مرگ و میر ۲۳ تا ۲۵ درصد است در حالی که استاندارد جهانی زیر ۲ درصد است و در کشوری مانند فرانسه مرگ و میر کودکان زیر نیم درصد است.

مرعشی تاکید کرد: بر همین اساس موسسه زنجیره امید در راستای تجهیز بیمارستان های کودکان فعالیت می کند و در مرکز طبی کودکان پس از بررسی ها مشخص شد که به دلیل کمبود تخت NICU بچه ها در توقف قبل و بعد از عمل جراحی دچار مشکل می شوند که متاسفانه در برخی موارد منجر به فوت آنها می شود.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره موسسه زنجیره امید از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای راه اندازی ۱۰ تخت NICU در مرکز طبی کودکان خبر داد و گفت: با این اقدام توانستیم آمار مرگ و میر کودکان را به ۷ تا ۹ درصد کاهش دهیم.

او همچنین در مورد جراحی ستون فقرات کودکان نیز گفت: در بیمارستان هایی که نسبت به این امر اقدام می کنند به دلیل نداشتن دستگاه خاص، درصد جراحی ستون فقرات تا ۶۰ درصد به فلج می انجامد که ما توانستیم با آموزش پزشکان و وارد کردن این دستگاه، فلج را به کمتر از ۲۰ درصد کاهش دهیم.

مرعشی با اشاره به اینکه متاسفانه در ایران بیمارستان فوق تخصصی کودکان نداریم، افزود: در کل کشور فقط ۷ متخصص ارتوپد کودکان و ۶ متخصص قلب کودکان فعالیت می کنند که بسیار تعداد آنها کم است.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره موسسه زنجیره امید از ساخت بیمارستان فوق تخصصی اطفال ۵۴۰ تخته در کشور خبر داد و گفت: به کمک موسسه زنجیره امید، بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال در کشور راه اندازی خواهد شد که زمین آن نیز از سوی سازمان زمین شهری با ۲۶ هزار متر در جوادیه راه آهن اختصاص یافته است.

به گفته او، از بهترین شرکت های بین المللی برای اینکه اولین بیمارستان استاندارد جهانی را بسازیم، استفاده کرده ایم و هزینه ساخت این بیمارستان ۳۰۰ میلیارد تومان و هزینه تجهیز نیز ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که وزارت بهداشت تجهیزات آن را برعهده گرفته است.

مرعشی ادامه داد: برای تامین هزینه های ساخت، نیازمند کمک خیرین هستیم و با ساخت اولین بیمارستان فوق تخصصی کودکان در کشور شرایط خوبی در درمان کودکان و کاهش مرگ و میر آنها خواهیم داشت.

20106

کد خبر: 657177

وب گردی

وب گردی