آئین حلواپزی در زورخانه علی بن ابیطالب اردبیل برگزار شد

رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان اردبیل از برگزاری آئین حلواپزی همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع) در زورخانه علی بن ابیطالب اردبیل خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد شهباز علیزاده با اعلام این خبر گفت: این آئین طی مراسمی با حضور مسئولان استانی، پهلوانان و ورزشکاران زورخانه ای و مردم حسینی دارالارشاد برگزار شد.

وی با بیان اینکه این برنامه هر ساله در زورخانه علی بن ابیطالب برگزار می شود، اظهار کرد: این آئین قدمت 30 ساله در اردبیل دارد که طی آن ورزشکاران و مردم علاقه مند در روزهای 20 و 21 ماه مبارک رمضان اقدام به حلواپزی می کنند.

شهبازعلیزاده با اشاره به اینکه حلوا پخته شده بین عزاداران توزیع می شود، تصریح کرد: در این مراسم حضار به عزاداری پرداخته و در سالروز شهادت امیر المومنین به سر و سینه زدند.

رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان اردبیل با بیان اینکه هیات برنامه های فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: کار فرهنگی در راس کارها و برنامه های دیگر هیات قرار داد.

این مسئول ادامه داد: رشته پهلوانی و زورخانه ای تنها یک رشته ورزشی نیست بلکه دارای هویت ملی بوده و ترویج دهنده اخلاق اسلامی و مذهبی هم هست.

کد خبر: 657181

وب گردی

وب گردی