دیناروند: بیشتر مواد جانبی و بسته‌بندی داروهای کشور تولید داخل است

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سهم مواد اولیه تولیدی کشور ما کمتر از 50 درصد است، تاکید کرد: بیشتر از 50 درصد واردات مواد اولیه داریم؛ اما اکثر مواد جانبی و بسته‌بندی داروهای کشورمان تولید داخل است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دکتر رسول دیناروند با اعلام این خبر، گفت: از لحاظ مواد اولیه تولیدی وضعیت کشور ما مطلوب است.

او در ادامه با اشاره به اینکه درحال حاضر در دنیا تنها دو کشور هستند که می‌توانند مواد اولیه بسازند، افزود: این کشورها چین و هند هستند و کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز از این دو کشور مواد اولیه خود را وارد می‌کنند.

دکتر دیناروند، تاکید کرد: طبیعی است که هر زمان کارخانه‌ای در یک مقیاس جهانی ماده اولیه تولید ‌کند فروش بالا با قیمت پایین خواهد داشت، اما در کشور ما با توجه به سیاست‌های حمایتی تولید ماده اولیه در این چند سال اخیر، باعث شده که ما هم یک صنعت تولید ماده اولیه در کشور داشته باشیم.

این مقام مسئول در پایان ادامه داد: البته خود این مواد اولیه هم تولیدشان منوط به واردات مواد واسطه شیمیایی است و ما عملاً یک سری موادی را باید وارد کنیم تا بتوانیم ماده اولیه لازم را تولید کنیم.

20106

کد خبر: 657203

وب گردی

وب گردی