7 تا 9 صبح زمان پر ترافیک مترو/ نصب پله برقی ایستگاه ها به زودی

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو گفت: 7 تا 9 صبح اوج تردد در مترو تهران است و باید برای ساعت پیک،طرح های جدید اجرا کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، محمد احمدی بافنده در مورد راهکارهای کاهش آلودگی هوای پایتخت گفت :افزایش استفاده از مترو باعث کاهش آلودگی هوا در تهران می شود. امروز تنها ناوگان پاک حمل و نقل تهران مترو است. ما باید با برنامه ریزی کاری کنیم که تا پنج سال آینده سهم وسایل نقلیه شخصی در جابه جایی های شهر تهران کاهش یابد.

او ادامه داد: در حال حاضر موضوع مهم و مد نظر توسعه خطوط مترو است. یکی از برنامه های مد نظر در پایتخت توجه ویژه به مناطق جذب سفر شهر تهران مانند منطقه 12،11،6 و 7 است. باید توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در این مناطق بیش از سایر نقاط تهران باشد. ضمن اینکه باید از تمرکز ادارات در یک منطقه جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با اعلام اینکه کمبود واگن های مترو علت افزایش تاخیر در خدمات رسانی است، گفت: خط یک مترو که از تجریش تا کهریزک ادامه دارد برای هر 5 دقیقه خدمات رسانی نیاز به 45 واگن دارد اما در حال حاضر 20 واگن در این خط مشغول به کار است و این کمبود باعث خدمات رسانی در هر 15 دقیقه شده است.

احمدی بافنده با اشاره به اینکه برای رفع مشکل تراکم مسافر در برخی ساعات روز باید در زمان پیک ترافیک طرح هایی را اجرا کنیم،افزود: پیک ترافیک ترو تهران 7 تا 9 صبح است. می توانیم همانند سایر کشورها در پیک ترافیک در مسیرهای شلوغ با افزایش قیمت بلیط زمان سفرها را توزیع کنیم.
او در پایان گفت: برای رفع کمبود واگن ها در سال اقتصاد مقاومتی با شرکت واگن ساز داخلی مشغول عقد قرارداد و تامین کمبود ها هستیم. پله برقی های مترو نیز به زودی در ایستگاههای جدید نصب می شود.
20103

کد خبر: 657316

وب گردی

وب گردی