واکنش لاریجانی به تغییر دیپلمات‌های ایرانی

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تغییر دیپلمات های ایرانی تغییری در سیاست های جمهوری اسلامی ایران ایجاد نمی کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، علی لاریجانی روز سه شنبه در حاشیه مراسم دیدار با جمعی از فعالان آزادی قدس شریف در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا با تغییر در دیپلمات ها و معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه شاهد تغییری در سیاست های ایران در منطقه خواهیم بود، گفت: سیاست های خارجی جمهوری اسلامی ایران منبعث از متن قانون اساسی است و نه با تغییر دولت ها تغییر می کند و نه معاونت از این رو این تغییرات در سیاست های استراتژیک جمهوری اسلامی ایران تغییری ایجاد نخواهد کرد.
با حکم وزیر امور خارجه حسین جابری انصاری سخنگوی پیشین وزارت خارجه به عنوان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و حسین امیرعبداللهیان به سمت مشاور ظریف منصوب شدند.
رییس مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درباره حضور مردم در راهپیمایی امسال روز جهانی قدس گفت: مردم ایران همانند گذشته حضور پر شوری در این راهپیمایی خواهند داشت.
لاریجانی تصریح کرد: روز جهانی قدس روزی است که برای کل مسلمان انرژی مضاعفی را ایجاد می کند تا نسبت به مردم مظلوم فلسطین اقدام کنند.
وی با تاکید بر این که روز جهانی قدس روز روشنگری است، اظهار داشت: این روز تاثیر بسزایی در آینده فلسطین دارد.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روز جهانی قدس نشان دهنده عزم و اراده قوی ملت ها برای حل مشکل فلسطین است.
لاریجانی خاطرنشان کرد: متاسفانه موضوع فلسطین در سال های اخیر دچار چالش های زیادی شده و دلیل آن بحران زدگی برخی از کشورهای اسلامی است که باعث شده مسئله فلسطین تضعیف شود و رژیم صهیونیستی سوء استفاده و فضای تنفسی را برای خود حفظ کند.
وی ادامه داد: برخی از رفتارهای نادرست تعدادی از کشورهای اسلامی که با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرده اند، نمایان شده است، این رفتارها در گذشته پنهان بود ولی امروز آشکار شده است.
وی با بیان این که گستاخی برای رژیم صهیونیستی ایجاد شده است، تصریح کرد: اینجاست که نقش ملت ها و حضورشان در راهپیمایی روز جهانی قدس می تواند شرایط را به نفع مردم فلسطین تغییر دهد.
عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تصور نکند با گفت وگوهایی که به عنوان طرح جدید صلح مطرح است، می تواند سر و ته موضوع فلسطین را جمع کند؛ اینگونه نیست و موضوع فلسطین اساسی است و مردم فلسطین سرزمین خود را می خواهند و باید حقشان داده شود.
لاریجانی یادآور شد: وجود رژیم صهیونیستی همیشه باعث دردسر برای مردم بوده است.

201/201

کد خبر: 657350

وب گردی

وب گردی