رمان زندگی جلال آل احمد به قلم شهریار زمانی

رمان «خانۀ پدری» دربارۀ زندگی جلال آل احمد به قلم شهریار زمانی منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، دفتر نشر فرهنگ اسلامی در معرفی این کتاب نوشته است: «خانۀ پدری» عنوان رمانی است دربارۀ زندگی جلال آل احمد که تلاش می‌کند چهره ‌جدیدی از این نویسنده صاحب‌نام معاصر به نسل جوان معرفی کند. این کتاب را می‌توان به جرات نخستین رمانی دانست که دربارۀ این نویسنده برجسته به زبان فارسی به رشته تحریر درآمده، اثری که نویسنده‌اش «شهریار زمانی» است.

نویسنده یک مامور دولتی را به عنوان راوی داستانش انتخاب کرده است.

ناشر در معرفی جلال آل احمد و نویسنده رمان او نیز عنوان کرده است: «جلال آل احمد» نویسنده شاخص نقش موثری در پیشبرد ادبیات معاصر ایفا کرد و با ایجاد تشکل‌های ادبی و صنفی، از جمله کانون نویسندگان ایران و تالیف و ترجمۀ آثار ارزندۀ متعددی توانست جهش بی‌سابقه‌ای در نثر فارسی ایجاد کند. بر همین اساس آشنایی مخاطبان به‌ویژه نسل جوان با زیر و بم زندگی آل احمد و نیز نشان دادن چهرۀ تازه‌ای از او، از امتیازات این کتاب است که جای خالی آن در بازار نشر به چشم می‌خورد.

نویسندۀ این کتاب، شهریار زمانی نویسندگی را از دفتر نشر فرهنگ اسلامی با انتشار کتاب «ماجرای معنویت در دوران جدید» در حوزۀ غرب‌شناسی آغاز کرد. سپس با توجه به اهمیت داستان در عصر کنونی، رو به نگارش رمان آورد و با توجه به تجربه حضور در جبهه، رمان‌های «زنی بدون کیف دستی» و «هیرو» را در حوزۀ دفاع مقدس نگاشت. «هیرو» کتاب برگزیدۀ پنجمین جشنوارۀ قلم ارتش شد. زمانی در ادامه با توجه به علاقه‌ای که به مضمون انقلاب اسلامی داشت در این حوزه هم کتاب‌های «ناهید» و «نشان لبخند» را نوشت که دومی در جایزه‌ی قلم زرین سال 94 رتبۀ تمجیدی را کسب کرد.

رمان «شیر علم» نیز از دیگر نوشته‌های این نویسنده، به‌تازگی از سوی نشر کوله‌پشتی منتشر شده است.

502502

کد خبر: 657367

وب گردی

وب گردی