حمله های تروریستی به فرودگاه ها در سال های اخیر

حمله سه تروریست انتحاری به فرودگاه آتاتورک استانبول تاکنون حداقل 36 کشته ونزدیک به 150زخمی برجای گذاشته است. به همین بهانه، آسوشیتد پرس نگاهی داشته است بر حمله های تروریستی به فرودگاه ها در سال های اخیر:

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، به همین بهانه، آسوشیتد پرس نگاهی داشته است بر حمله های تروریستی به فرودگاه ها در سال های اخیر که در ادامه می‌خوانیم.

23 خرداد 1395 – انفجار در محدوده بازرسی یک فرودگاه شانگهای چین، چهار زخمی برجای گذاشت. این انفجار که فرودگاه بین المللی پودونگ، دومین فرودگاه شلوغ چین را هدف قرار داده بود، حاصل یک بمب دست ساز با بطری های خالی بود.
3 فروردین 1395 – انفجار دو بمب گذار انتحاری در محدوده بازرسی فرودگاه بروکسل، پایتخت بلژیک 16کشته برجای گذاشت. همزمان، انفجار دیگری در ایستگاه مترو این شهر 16 قربانی گرفت. گروهک تروریستی – تکفیری داعش مسئولیت هر دو حمله را بر عهده گرفت.
17 اسفند 1394 – انفجار بمب جاسازی شده دریک چمدان درمحوطه فرودگاه یک شهر مرکزی در سومالی، سه زخمی بر جای گذاشت. گروه تروریستی الشباب، هم پیمان داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
7 دی 1394 – یک ماشین بمب گذاری شده در نزدیکی درب ورودی فرودگاه بین المللی کابل، پایتخت افغانستان یک قربانی گرفت و 13 مجروح بر جای گذاشت. گروه تروریستی طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
26 مرداد 1394 – انفجار در مقابل گیت ورود فرودگاه بین المللی کابل بدون تلفات گزارش شد. پلیس گفت که یک خودروی بمب گذاری شده عامل انفجار بوده است.
1 فروردین 1394 – فرودگاه بین المللی نیواورلئان، بزرگترین شهر ایالت لوئیزیانای آمریکا هدف حمله یک فرد مسلح قرار گرفت . ضارب که با قمه قصد حمله به ماموران امنیتی فرودگاه را داشت، به ضرب گلوله از پا درآمد.
14 بهمن 1393 – ماموران موفق به خنثی کردن دو بمب در فرودگاه بین المللی قاهره شدند. مقام های مصری می گویند که یکی از بمب ها در سالن ورودی و دیگری در پارکینگ فرودگاه جاسازی شده بود. این حادثه با واکنش به موقع پلیس تلفات در پی نداشت.
20 آذر 1392 – یک خودروی بمب گذاری شده در بخش شمالی فرودگاه کابل، محل آمد و شد نظامیان ناتو منفجر شد. طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. این انفجار بدون تلفات بود.
29 تیر 1392 – انفجار در فرودگاه بین المللی پکن، پایتخت چین احتمال وقوع حمله های تروریستی در شرق آسیا را در بحبوحه گسترش گروهک های تروریستی قوت بخشید. با این حال علت این انفجار انتقام جویی شخصی عنوان شد.
28 تیر 1391 – انفجار یک دستگاه اتوبوس حامل گردشگران رژیم صهیونیستی در فرودگاه شهر بورگان بلغارستان 6 کشته بر جای گذاشت. عامل انتحاری نیز خود دراین انفجار به هلاکت رسید.مقام های امنیتی بلغارستان سعی کردند این حمله را به لبنانی ها نسبت دهند.
8 اسفند 1390 - یک بمب گذار انتحاری خود را در فرودگاه جلال آباد در شرق افغانستان منفجر کرد و 9 شهروند و نظامی افغان را به کام مرگ فرستاد. گروه تروریستی طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
4 بهمن 1389 – حمله انتحاری به فرودگاه بین المللی ‘دوموده‌دوو’ مسکو 37 کشته و 180 زخمی برجای گذاشت. شورشیان چچن مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند. کمیته حقیقت یاب فدرال روسیه بعدها عامل انتحاری را یک فرد20 ساله اهل منطقه شمالی قفقاز معرفی کرد.
۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 657510

وب گردی

وب گردی