کارگران خواهان شفاف‌سازی حقوق‌های نجومی شدند

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه جامعه کارگری از انتشار فیش‌های حقوقی نجومی جریحه دار شده‌ است، تاکید کرد: سیستم ویژه بازرسی و حسابرسی برای کنترل و نظارت بر فیش‌های حقوقی غیر متعارف و نجومی باید ایجاد شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا فتح الله بیات گفت: در هر سازمان و ارگان و موسسه‌ای باید قانون و چارچوبی واحد برای کارگر و کارمند، رییس و مدیرعامل وجود داشته باشد تا طبق آن پرداختی‌ها و دریافتی‌ها مشخص و حسابرسی‌ها در پایان سال انجام شود.

او گفت: انتقاداتی که جامعه کارگری نسبت به فیش‌های حقوقی نجومی دارند بجاست زیرا جامعه کارگری وجود چنین فیش‌هایی را از اساس غیر قابل توجیه و اجحاف در حق کارگران می داند.

بیات ادامه داد: اگر تاکنون نسبت به این قضیه واکنش یا اقدامی صورت نگرفته ضعف قانون است و متاسفانه رابطه به جای ضابطه حکمفرما بوده است در حالی که این مساله جزو مفاسد اداری محسوب می‌شود و باید مورد نظارت و حسابرسی قرار بگیرد.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر ضرورت شفاف سازی فیش‌های حقوقی نامتعارف گفت: اگر در این زمینه به مردم شفاف سازی شود جلوی بسیاری از مفاسد اداری و سوء استفاده ها گرفته می شود.

به گفته وی در تمام سازمان‌ها، دستگاهها، ارگانها، موسسات و شرکتها باید یک سیستم ویژه بازرسی و حسابرسی برای نظارت بر پرداخت‌ها و دریافت‌ها وجود داشته باشد تا جلوی ویژه‌خواری و سوء استفاده‌ها را با جدیت بگیرد، به نحوی که اگر پیشنهاد حقوق و و دستمزد چند صد میلیونی به فردی داده شد آن را قبول نکند.

این مقام مسئول کارگری در پایان رعایت فاصله مزدی در سازمانها را موجب تشویق و ارتقای انگیزه در پرسنل و نیروهای کار و تحول آن سازمان دانست.

105105

کد خبر: 657512

وب گردی

وب گردی