دانشگاه علامه با دانشگاه‌های اروپایی برای صدور مدرک مشترک رایزنی می کند

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از رایزنی این دانشگاه با دانشگاه‌های اروپایی برای صدور مدرک مشترک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین سلیمی با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علامه طباطبایی طی دو سال اخیر گفت: زمانی که مسئولیت ریاست دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده گرفتم تعداد دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در این دانشگاه 70 نفر بود اما تعداد این دانشجویان در حال حاضر 170 نفر است.

او در مورد رشته‌هایی که در آنها دانشجوی خارجی پذیرش می شود گفت: اکثر دانشجویان خارجی در رشته های اقتصاد، روزنامه نگاری، علوم سیاسی، حقوق و زبان و ادبیات فارسی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه به اشاره به فعالیت موسسه بیمه اکو گفت: اداره موسسه بیمه اکو به دانشگاه علامه طباطبایی سپرده شده است و دانشگاه اجازه دارد از طریق این موسسه دانشجویان خارجی را جذب کند. پیش بینی می شود امسال ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علامه طباطبایی 30 درصد افزایش یابد.

سلیمی با بیان اینکه برخی از کشورهای خارجی کشور های اصلی همکاری های بین المللی برای دانشگاه علامه طباطبایی محسوب می شوند افزود: کشور های اروپایی شامل فرانسه، اسپانیا و آلمان کشورهای محوری برای گسترش فعالیت‌های بین‌المللی در دانشگاه علامه طباطبایی هستند. این فعالیت ها در زمینه های مختلف از جمله تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کارگاه‌های متقابل، برگزاری همایش‌های مشترک و غیره می شود.

او از احتمال برگزاری دوره های مشترک بین دانشگاه علامه طباطبایی و برخی از کشور های اروپایی و صدور مدرک مشترک خبر داد و افزود: دانشگاه علامه طباطبایی قصد دارد رشته‌هایی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد راه‌اندازی کند، تا دانشجویان این رشته‌ها بخشی از تحصیل خود را در این دانشگاه و بخشی دیگر از تحصیل خود را در دانشگاه مقابل بگذرانند و در نهایت به آنها مدرک مشترک اعطا شود. امیدواریم این امر در سال جاری تحقق یابد.

20104

کد خبر: 657549

وب گردی

وب گردی