بروجردی: بازی با آتش خطرناک تروریسم دامن ترکیه را گرفت/ آنکارا در سیاست‌های خود در قبال داعش و سوریه تجدیدنظر کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن حملات تروریستی شب گذشته در استانبول گفت: بازی با آتش خطرناک تروریسم دامن ترکیه را گرفت.<br>

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی با اشاره به حمله تروریستی شب گذشته در فرودگاه آتاتورک استانبول اظهار کرد: ما قویا هر گونه حرکت تروریستی در هر کجای دنیا از جمله ترکیه را محکوم می‌کنیم و معتقد هستیم پدیده زشت تروریسم در هر کجای دنیا پدیده محکوم است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با این حال در واقع بازی با آتش خطرناک تروریست که سال‌هاست در کشورهای منطقه صورت می‌گیرد و تعامل گسترده با داعش انجام شکل گرفته است باعث شده امروز خطرات آن متوجه خود کشورهای حامی ترویست شود. ما متاسف هستیم از اینکه ترکیه در چنین دامی قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: تصور می‌کنم تغییر سیاست ترکیه برای ایمن نگه داشتن کشورشان از خطرات اقدامات تروریستی و مقابله جدی با پدیده شوم تروریسم می‌تواند به آنها کمک کند و مانع تکرار چنین حوادث تروریستی شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نهایت به علل رشد تروریست در ترکیه اشاره کرد و گفت: مجموعه سیاست‌های حاکمیتی در ترکیه چنین وضعیتی را در این کشور رقم زده و بستر مناسبی برای رشد تروریست فراهم کرده است که موجب تشدید بحران در سوریه و عراق شد. امیدواریم این سیاست به صورت پایه‌ای و مبنایی در ترکیه و سیاست‌های این کشور تغییر کند.

205/201

کد خبر: 657701

وب گردی

وب گردی