چرا فکر می کنید تندروها را باید حذف کرد؟

به هر حال تندروی یک واقعیت سیاسی و اجتماعی است. پس باید گفت نمی توان تند روی را از بین برد." اصرار به تزریق این ذهنیت دارد که هزینه های تندروی دلیلی بر رد آنها در فضای سیاسی نیست.

ایسکانیوز به نقل از آستان، "تندروها" پدیده ای هستند که روز به روز به شدت فعال می شوند و روز به روز بیشتر ذهن جامعه را به خود مشغول می بینند و روز به روز بیشتر فضای انتخاباتی را آشفته می کنند و البته در خلوت خودشان روز به روز بیشتر "ناامید" می شوند، ناامید از ماندن در متن در نتیجه ترس یا بهتر است اینطور گفته شود که خوف از حاشیه نشینی. دقیقا به همین دلیل است که در این روزهای پر تلاطم لحظه ای آرام نمی گیرند.

با این وجود دکتر امیر محبیان با طرح این مساله که " جریانات تندرو یکی از تبعات طبیعی نظام دموکراتیک است. نمی توان دموکراسی را خواست و الزامات آن را نپذیرفت. به هر حال تندروی یک واقعیت سیاسی و اجتماعی است. پس باید گفت نمی توان تند روی را از بین برد." اصرار به تزریق این ذهنیت دارد که هزینه های تندروی دلیلی بر رد آنها در فضای سیاسی نیست.

*قانون نانوشنه ای در فضای سیاسی به تندروها این اجازه را می دهد که "انتخابات سرد" را ایده آل خود بدانند. چون قانون نانوشته ای دیگر احتمال برنده شدن این دسته را در انتخاباتی پرشور احتمالی نامحتمل می داند. حالا این سئوال ذهن جامعه را به خودش مشغول کرده است که " امکان دارد افراطیون در مدت زمان باقی مانده سعی در چالش آفرینی کنند" امکان دارد آقای محبیان؟

تندروها می خواهند به اهدافشان برسند و برای رسیدن به این مهم، هر کاری که لازم باشد را انجام خواهند داد.

*فضا برای به هدف رسیدن آنها فراهم است؟

بله.

*چطور؟

بینید! ضعف مفرط دولت روحانی در "مدیریت افکار عمومی" و بویژه اصرارش بر عدم اصلاح این روند، فضای مساعدی را پیش روی این گروه می گذارد و باعث می شود آنها به راحتی أفکار عمومی را بسوی خود متوجه کنند.

* در چنین فضایی، تکلیف چیست و چه باید کرد؟

دولت باید بداند که ظرفیت های قدرتمندی برای مدیریت فضا دارد، اما استراتژی و رویکرد مناسب را ندارد و در نتیجه دولت اعتدال ناخواسته جریان تندرو را تقویت کرده است.

* سئوال این است که اصولا چه مرجع یا افرادی برای خنثی سازی های رفتارهای تندورها باید احساس مسئولیت کنند؟

سئوال من هم از شما این است که چرا فکر می کنید تندروها را باید حذف کرد؟

*به دلیل هزینه هایی که برای منافع ملی و حتی مصالح نظام دارد، ندارد آقای محبیان؟

ببینید! ظهور جریانات تندرو یکی از تبعات طبیعی نظام دموکراتیک است. نمی توان دموکراسی را خواست و الزامات آن را نپذیرفت. به هر حال تند روی یک واقعیت سیاسی و اجتماعی است. پس باید گفت نمی توان تند روی را از بین برد.

*پس باید چه کرد؟

فقط باید آن را مدیریت کرد تا در تصمیم گیری ها اثرات سوء نگذارند.

202/201

کد خبر: 657715

وب گردی

وب گردی