فوت 2 نفر در مرکز معلولان ذهنی گرگان بر اثر مسمومیت

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان گفت: روز گذشته در مرکز معلولان ذهنی شهر گرگان 8 نفر دچار مسمومیت شدند که 2 نفر از این عزیزان فوت کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا کمال سلمانی در مورد فوت 2 نفر از مددجویان بهزیستی گفت: اتفاق دیروز مربوط مرکز معلولان ذهنی در شهر گرگان است. متاسفانه پس از آنکه 8 نفر از مددجویان به دلیل مسمومیت به بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان منتقل شدند، 2 نفر از این مددجویان پس از حدود 10 ساعت که در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفته بودند، فوت شدند.

او ادامه داد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، یک تیم بهداشت و محیط در این مرکز حاضر شد و احتمال انتقال این آسیب را به سایر معلولان، بررسی کرد که خوشبختانه احتمال این خطر رد شد. البته نمونه محیطی گرفته شده که گزارشش هنوز به دست ما نرسیده است.

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان گفت: وضعیت 6 نفری که در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند رضایت بخش است و احتمالا امروز ترخیص می‌شوند و به غیر از همان 2 مورد فوتی، مورد دیگری که حالش نامساعد باشد، نداریم.

او افزود: اینکه محیط مرکز سالم بوده است یا نه را دانشگاه علوم پزشکی باید پاسخ دهد ولی پزشکان احتمال آلودگی میکروبی، آمیبی و موارد دیگر را رد کرده اند و عفونت یا اپیدمی در این مرکز وجود نداشته است.

سلمانی گفت: در این مرکز 39 نفر که همه عقب مانده ذهنی هستند، مراقبت می‌شدند و همگی یک نوع غذای مشابه را می خوردند، اما اینکه چرا فقط 8 نفر مسموم شدند در حال بررسی است. در حال حاضر بیمارستان، مشکل عفونت را رد کرده و پزشکی قانونی هم نمونه برداری کرده است و منتظر جواب آنها هستیم.

105105

کد خبر: 657734

وب گردی

وب گردی