رئیس سیا: امیدوارم ایران  در مبارزه با تروریسم با جامعه جهانی همراه شود

مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ابراز امیدواری کرد که ایران در زمینه تعهدات مقابله با تروریسم در سوریه و عراق، به جامعه بین‌المللی ملحق شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، جان برنان مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی در شورای روابط خارجی تاکید کرد: من امیدوارم که شاید با افزایش نفوذ اجزاء مدرن تر در دولت روحانی رئیس جمهور ایران، شاهد آن باشیم که ایران به درستی به سوی پیوستن مجدد به جامعه بین المللی باشد و تعهدات و نقش خود را ایفا کند.

به گزارش تسنیم، وی در ادامه در خصوص اقدامات گروه تروریستی داعش نیز گفت: اگر داعش برای انجام حملات تروریستی در آمریکا و علیه منافع آمریکا در خارج از این کشور برنامه ریزی و توطئه نکند، من متعجب خواهم شد.

برنان درباره حمله روز سه شنبه به فرودگاه آتاتورک استانبول نیز اظهار داشت: این حمله نشانگر اوج فساد و تباهی و خشونت داعش است.

حمله تروریستی به فرودگاه استانبول تاکنون 42 کشته و ده ها زخمی برجا گذاشته است. این حمله پس از آن صورت گرفته است که بمبگذاران انتحاری در ماه مارس به فرودگاه و متروی بروکسل حمله کردند و در این حملات نیز حداقل 32 نفر جان خود را از دست دادند.

اوایل ماه جاری نیز یک فرد مسلح با تیراندازی در یک کلوب شبانه در فلوریدا ، بیش از 49 نفر را کشته است. این مرگبارترین حمله در خاک آمریکا از 11 سپتامبر 2001 میلادی به شمار می رود.

وی در خصوص رای بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا نیز گفت: این اقدام به معنای وارد شدن اروپا به دوران نااطمینانی است ولی این مساله تاثیری بر اشتراک گذاری اطلاعات با بریتانیا نخواهد داشت.

برنان درباره بحران سوریه نیز تاکید کرد: مسکو می تواند کمک بیشتری به پایان یافتن منازعه سوریه داشته باشد و روند سیاسی در سوریه بدون کمک و همکاری روسیه، پیشرفت زیادی نخواهد داشت. نیروهای ارتش روسیه موجب تقویت بشار اسد رئیس جمهور سوریه شده اند و حملاتی را علیه نیروهای مورد حمایت آمریکا در سوریه انجام داده اند.

وی افزود: اسد اکنون در موقعیتی قوی تر نسبت به یک سال گذشته قرار دارد.

برنان درباره تحولات شبه جزیره کره و اقدامات کره شمالی نیز گفت: بزرگترین تهدید اشاعه تسلیحات هسته‌ای هم اکنون از جانب کره شمالی است. رهبر کره شمالی به اشتباه فکر می‌کند که جامعه بین المللی قادر به متحد ماندن برای جلوگیری از تبدیل این کشور به یک قدرت هسته‌ای نیست.

۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 657822

وب گردی

وب گردی