دانشگاه ها در هفته ای که گذشت/ ازخودکشی و اعتراض دانشجویان تا انتشار فیش حقوقی  وزیر علوم

هفته گذشته دانشگاه ها و وزارت علوم خبرهای داغی را از سطح بندی دانشگاه ها تا افشای فیش حقوقی وزیر علوم به همراه داشتند.

به گزارش ایسکانیوز، خبرهای داغ هفته را اینجا دنبال کنید.

تاریخ

خبر

شرح کوتاه خبر

1

شنبه 5 تیر

دانشگاه‌های دولتی سطح‌بندی شدند

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزارش مرحله اول طرح سطح‌بندی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های دولتی را اعلام کرد. بر طبق این سطح بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جامع و موسسات آموزش عالی تخصصی در 4 سطح سطح بندی شدند.

متن خبر را اینجا بخوانید.

2

شنبه 5 تیر

کمیته تخصصی بررسی تخلفات پژوهشی در دانشگاه علم و صنعت تشکیل شد

تورج محمدی، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت از تشکیل کمیته تخصصی تخلفات پژوهشی برای بررسی متخلفان پژوهشی در مقاله نویسی خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها دو مورد تخلف گزارش شده که اکنون توسط کارشناسان در حال بررسی است.

متن خبر را اینجا بخوانید.

3

شنبه 5 تیر

توضیحات دانشگاه کاشان در مورد مرگ خودخواسته دانشجو دکتری

دانشگاه شیراز مرگ خودخواسته دانشجوی دکتری این دانشگاه را تکذیب کرد.

در پی درگذشت ایوب آقایی، دانشجوی دکتری شیمی دانشگاه کاشان بیانیه‌ای را صادر کرد: این دانشجو براساس معرفی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجوی بورسیه مقطع دکترای شیمی تجزیه بوده و تمامی هزینه­ های تحصیل وی توسط وزارت علوم پرداخت شده بوده و در رابطه با بورسیه خود با مشکلی روبرو نبوده و نامبرده بدون هیچ مانعی به تحصیل خود ادامه داده است.

متن خبر را اینجا بخوانید.

4

شنبه 5 تیر

تاثیر معدل در آزمون پذیرش دستیاری پزشکی

دکتر امامی رضوی، قائم مقام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی از تاثیر آزمون پیش کارورزی به میزان 10% و معدل دوران تحصیل قبل از کارورزی به میزان 5% در آزمون پذیرش دستیار خبر داد.

متن خبر را اینجا بخوانید.

5

یکشنبه 6 تیر

معاون وزیر علوم: با وجود سرپرستی دانشگاه علمی کاربردی یک حقوق مدیریتی می‌گیرم

محمدحسین امید، معاون اداری مالی وزارت علوم در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: هیچکس بیش از یک حقوق مدیریتی در وزارت علوم دریافت نمی‌کند و من در حال حاضر با توجه به اینکه سرپرستی دانشگاه علمی کاربردی را پذیرفته‌ام، تنها همان حقوق مدیریتی معاونت وزارت علوم را دریافت می‌کنم.

متن خبر را اینجا بخوانید.

6

یکشنبه 6 تیر

اعتراض داوطلبان به آزمون ۴ جوابی دستیاری/ پاسخ قائم مقام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی به معترضان

قائم مقام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی در پاسخ به معترضان آزمون دستیاری گفت: تاثیر معدل در آزمون پذیرش دستیار یک مبنای علمی داشته و هدف از آن سنجش تمام حیطه های توانمندی داوطلبان است.

متن خبر را اینجا بخوانید.

7

یکشنبه 6 تیر

روند کاهش آمار داوطلبان کنکور/ علوم تجربی درصدر تقاضای کنکوری ها

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش گفت: براساس آمار ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۵ تعداد ۸۶۰ هزار و ۱۰۹ نفر داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده اند و بیشترین داوطلب در گروه علوم تجربی قرار دارند.

متن خبر را اینجا بخوانید.

8

یکشنبه 6 تیر

۶۳ درصد دانشجویان روزه می‌گیرند

سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: وضعیت فرهنگی و دینی دانشجویان توسط سازمان امور دانشجویان به صورت ملی مورد بررسی قرار گرفته که طبق آمارهای موجود ۷۴ درصد دانشجویان نماز می خوانند و ۶۳ درصد نیز روزه می گیرند.

متن خبر را اینجا بخوانید.

9

یکشنبه 6 تیر

تقلب مهمترین دلیل ارجاع دانشجویان دانشگاه پیام نور به کمیته‌های انضباطی

مجید ضماهنی، مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه پیام نور مهمترین دلیل ارجاع دانشجویان به کمیته‌های انضباطی دراین دانشگاه را تقلبات دانشجویی در ایام امتحانات عنوان کرد.

متن خبر را اینجا بخوانید.

10

یکشنبه 6 تیر

۱۱ دانشگاه برتر ایران در تولید علم/ ایران از ترکیه پیشی گرفت

تازه ترین اطلاعات مستخرج از پایگاه استنادی ISI نشان می دهد که 11 دانشگاه ایران در جمع برترین های تولید علم حضور دارند. دانشگاه تهران با تولید ۸۳ مقاله بعد از دانشگاه شریف قرار دارد. دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، پژوهشگاه دانش های بنیادی، علم صنعت ایران، تربیت مدرس، علوم پزشکی تهران، دانشگاه شیراز، تبریز و فردوسی مشهد به ترتیب رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند. این دانشگاه ها به ترتیب ۸۰، ۸۰، ۶۱، ۵۹، ۵۶، ۵۴، ۳۸، ۳۷ و ۳۲ مقاله پراستناد تولید کرده اند.

متن خبر را اینجا بخوانید.

11

دوشنبه 7 تیر

دوره‌های ارشد در دانشگاه علمی کاربردی متوقف شد

دکتر عبدالرضا مجدالدین، رئیس موسسه آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گفت: پذیرش دوره ارشد در دانشگاه علمی کاربردی متوقف شده است.

متن خبر را اینجا بخوانید.

12

دوشنبه 7 تیر

اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه به کیفیت پایین غذا

دانشجویان خوابگاهی دانشگاه صنعتی ارومیه در طی نامه ای به مقام معظم رهبری نسبت به پایین بودن کیفیت غذا در این دانشگاه اعتراض کردند.

متن خبر را اینجا بخوانید.

13

دوشنبه 7 تیر

رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت واگذار شد

حمید رضا پور اعتماد، عضو هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی از واگذاری تمام رشته هایی که به نحوی درگیرفعالیت های بالینی هستند، مانند روانشناسی بالینی، خانواده درمانی و تعداد زیادی رشته دیگر به وزارت بهداشت خبر داد.

متن خبر را اینجا بخوانید.

14

سه‌شنبه 8 تیر

وزارت علوم: با برگزارکنندگان اردوهای مختلط برخورد می کنیم.

ضیاءهاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: آیین نامه اردوهای راهیان نور را تدوین و ابلاغ و برنامه ابتکاری کنگره ملی شهدا در ۵۰۰ دانشگاه برگزار شد. از دیگر اقدامات ابتکاری ما اتاق فکر استانی بود که در راستای تقویت پیوند دانشگاه و جامعه راه اندازی شد.

متن خبر را اینجا بخوانید.

15

سه‌شنبه 8 تیر

آیین نامه اردوهای دانشجویی تدوین شد

حجت الاسلام محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از آماده شدن آیین نامه اردوهای دانشجویی خبر داد و گفت: بزودی این آیین نامه ابلاغ خواهد شد.

متن خبر را اینجا بخوانید.

16

سه‌شنبه 8 تیر

جزئیات فیش حقوقی مسئولان وزارت علوم و روسای دانشگاه ها اعلام شد

سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی اجتماعی وزیرعلوم اعلام کرد: پیام ماجرای فیش های حقوقی شفافیت است و ما هم از آن استقبال می کنیم. این باعث می شود درآمد مالی مسئولان شفاف شود. مسئولان دانشگاهی حقوق خود را از دانشگاه ها و بر اساس رتبه علمی می گیرند و به غیر از آن حق مسئولیت دریافت می کنند. طبق قانون دولت قبل وزیر علوم ۱.۶ دهم حق مسئولیت رئیس دانشگاه تهران را دریافت می کند و معاونان آن ۱.۳ دهم حق مسئولیت دریافت می کنند.

متن خبر را اینجا بخوانید.

17

چهارشنبه 9 تیر

مخالفت وزیر علوم با واگذاری روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت

محمد روشن، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: وزیر علوم معتقد است، رشته روانشناسی بالینی از گرایش هاى رشته روانشناسی بوده و از جمله رشته هاى علوم انسانی و غیرپزشکی است.

متن خبر را اینجا بخوانید.

18

چهارشنبه 9 تیر

توضیحات وزارت علوم درباره حقوق فرهادی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره حقوق فرهادی اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: دکتر فرهادی با پایه ۴۰ و مرتبه استادی حقوق خود را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت می کنند و بابت حق مدیریت خود از وزارت علوم هیچ گونه دریافتی ندارند .حق مدیریت معاونان نیز در دوره اخیر معادل حق مدیریت رئیس دانشگاه تهران تعیین شده و هیچ ضریبی به آن تعلق نگرفته است.

متن خبر را اینجا بخوانید.

19

چهارشنبه 9 تیر

بیانیه دانشگاه علم وصنعت درباره برگزاری اردوهای مختلط

روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت ایران، در خصوص برخی مسائل مطرح شده حول محور اردوهای مختلط، بیانیه ای صادر کرد. در متن این بیانیه آمده است: دانشگاه علم و صنعت ایران اعلام می دارد هیچ مجوزی برای اردوهای مختلط صادر نکرده است و بنابراین مطالبی همچون"به اذعان مسئولین فرهنگی دانشگاه هفته ای دو بار اردوی مختلط برگزار شده" اساسا صحت ندارد. لازم به ذکر است کلیه اردوهای فرهنگی، تفریحی و مشاورهای مطابق با دستورالعمل اجرائی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور ناظرین مربوطه برگزار می شود.

متن خبر را اینجا بخوانید.

20104

کد خبر: 657827

وب گردی

وب گردی