مذهب عامل بازدارنده خودکشی در زنان

مطالعه جدید محققان آمریکایی نشان می دهد زنانی که به طورمنظم در مراسم مذهبی حضور می یابند کمتر از سایر زنان در معرض ریسک خودکشی قرار دارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، محققان دانشگا هاروارد در این مطالعه داده های مربط به حدود ۹۰ هزار زن را که از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۰ در مطالعه سلامت پرستاران حضور یافته بودند، بررسی کردند. در طول این مدت، ۳۶ مورد خودکشی اتفاق افتاده بود.

بررسی ها نشان داد در حدود ۱۹ درصد از زنان این مطالعه بیش از یکبار در هفته در مراسم مذهبی شرکت می کردند. در حدود ۴۱ درصد هفته ای یکبار در این مراسم ها حضور داشتند. تقریبا ۱۶ درصد هم کمتر از هفته ای یکبار و در حدود ۲۴ درصد اصلا در مراسم مذهبی شرکت نمی کردند.

مطالعه نشان داد زنانی که حداقل یکبار در هفته در مراسم مذهبی شرکت می کردند ۵ برابر کمتر از زنانی که اصلا در این مراسم حضور نداشتند در معرض ریسک خودکشی بودند.

به گفته این محققان، مذهب و روحیه مذهبی یک منبع فوق باارزش است که روانپزشکان می توانند به شکل مناسب در بیماران خود جستجو کنند. برای افراد مذهبی، حضور در اینگونه مراسم در حقیقت نوعی مشارکت اجتماعی معنادار است که آنها را از حالات روانی منتهی به خودکشی دور نگه می دارد.

105105

کد خبر: 658045

وب گردی

وب گردی