ساخت ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری

قائم مقام وزیر بهداشت ضمن تشریح مهم‌ترین اقدامات وزارت بهداشت در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، از ایجاد ۸۶۵ واحد یک نفره زایمان در بیمارستان‌های دولتی و آغاز تحول در حوزه درمان ناباروری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا دکتر ایرج حریرچی ضمن تشریح مهم‌ترین اقدامات وزارت بهداشت در راستای اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و درباره موضوع زایمان طبیعی و سزارین در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: در بند سه سیاست‌های کلی جمعیت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، بر اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران به ویژه در دوره بارداری و شیردهی و پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان، درمان ناباروری مردان و زنان و تقویت نهادها و مؤسسه‌های حمایتی ذی‌ربط تاکید شده است.

بیش ازیک میلیون زایمان طبیعی رایگان در قالب تحول سلامت

او با بیان اینکه متاسفانه کشور ما رتبه اول و دوم را از نظر میزان سزارین در دنیا داشت، افزود: در همین راستا و جهت کاهش میزان سزارین، در مدت اجرای طرح تحول نظام سلامت یک میلیون و ۶۰ هزار زایمان طبیعی در بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت، به صورت کاملا رایگان انجام شده است.

ایجاد ۸۶۵ واحد یک نفره زایمان و تحولی جدی برای مادران

حریرچی با بیان اینکه در حال حاضر میزان سزارین به میزان ۱۱.۶ درصد پایه و ۶.۷ درصد مطلق کاهش یافته است، ادامه داد: از طرفی برای رفاه حال مادران ۸۶۵ واحد یک نفره زایمان در بیمارستان‌های دولتی تجهیز شد و ۱۸۰۰ واحد یک نفره زایمان با پیشرفت ۴۳ درصدی در حال ساخت است. باید توجه کرد که این اقدام، تحولی بسیار جدی نسبت به وضعیت بسیار شلوغ و پر ازدحام مراکز زایمان که در گذشته وجود داشت، ایجاد خواهد کرد.

آغاز تحول در درمان ناباروری

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین از ساخت ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری خبر داد و گفت: در حال حاضر ساخت این مراکز آغاز و در عین حال ۲۴ مرکز درمان ناباروری تجهیز شده است. از طرفی مراکز ارایه دهنده خدمات بی‌دردی نیز به ٢٠٠ مرکز افزایش یافته است.

حریرچی گفت: در همین راستا بیش از ٥٠٠ دوره آموزشی الزامی در زمینه برنامه ترویج زایمان طبیعی در کشور برگزار شده است و در عین حال به بیش از ۱۵۰ هزار مادر باردار آموزش‌هایی به صورت رایگان ارائه شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به اعتبارات اختصاص داده شده برای این اقدامات، گفت: بر این اساس برای ایجاد بلوک‌های زایمانی و اقدامات عمرانی ۳۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است و همچنین اعتبار تخصیصی برای ترویج زایمان طبیعی هزار و هشتاد میلیارد ریال بوده است.

105105

کد خبر: 658052

وب گردی

وب گردی