قیمت طلا بار دیگر به سطح 1330 دلاری رسید

قیمت جهانی طلا که شب گذشته با افزایش نسبی روبرو شده بود امروز جمعه نیز روند صعودی خود را ادامه داده تا برای پنجمین هفته متوالی با افزایش همراه گردد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز ، افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی طی روز گذشته در ابتدا موجب افت نسبی قیمت جهانی طلا شد ولی افت ارزش دلار آمریکا بار دیگر موجب شده است تا قیمت این فلز گرانبها با افزایش همراه شود.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا که شب گذشته با افزایش 0.2 درصدی روبرو شده بود امروز جمعه نیز افزایش یافت و به سطح 1330 دلار در هر اونس رسیده است.

قیمت طلا در حال ثبت بهترین عملکرد ماهیانه از فوریه است. قیمت طلا در ماه های آوریل تا ژوئن بیش از 7 درصد رشد داشته است.

قیمت هر اونس نقره نیز به بیش از 18.81 دلار رسیده است که این بالاترین رکورد از سپتامبر 2014 میلادی به شمار می رود.

قیمت نقره نیز در سه ماه دوم امسال با بهترین عملکرد در 4 سال اخیر روبرو شده است.

مارک کارنی رئیس بانک مرکزی بریتانیا تاکید کرده است که این بانک باید برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی بریتانیا، سیاست های محرک پولی بیشتری را اجرا کند.

اظهارات کارنی در شرایطی است که بریتانیا هنوز در شوک ناشی از نتایج همه پرسی پنجشنبه گذشته قرار دارد. بیش از 52 درصد مردم بریتانیا در این همه پرسی از خروج از اتحادیه اروپا حمایت کرده اند.

به دنبال اظهارات رئیس بانک مرکزی بریتانیا، ارزش پوند بار دیگر تحت فشار بیشتری قرار گرفته است. بانک سوسایت جنرال فرانسه نیز روز گذشته پیش بینی خود نسبت به قیمت جهانی طلا را افزایش داده است. نگرانی های سیاسی و مالی و اقتصادی ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مهمترین عامل موثر بر افزایش احتمالی قیمت طلا بوده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی چین، منطقه یورو و آمریکا در ساعات آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

مارک فابر تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز به تازگی تاکید کرده است که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا احتمالا موجب خواهد شد تا بانکهای مرکزی جهان سیاست های انبساطی پولی جدیدی را در دستور کار قرار دهند و فدرال رزرو آمریکا بسته چهارم سیاست های محرک پولی را اجرا خواهد کرد.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

601/401

کد خبر: 658128

وب گردی

وب گردی